جشنواره اسباب بازی
-
دبیر کمیتهی علمی جشنوارهی ملی اسباببازی؛
اسباببازی رسانه است
دبیر کمیتهی علمی چهارمین جشنوارهی ملی اسباببازی با اشاره به کمتوجهی به ظرفیت رسانهای اسباببازی در کشور از آن به عنوان رسانهی پنهان نام برد.
-
در چهارمین سال پیاپی منتشر شد؛
فراخوانی برای اهدای اسباببازی به بیمارستانهای کودک
چهارمین فراخوان اهدای اسباببازی برای تجهیز اتاق بازی بیمارستانهای کودک منتشر شد.
-
درخواست تولیدکنندگان اسباببازی چیست؟
تشکیل اتحادیه و تصویب اسباببازی به عنوان کالای فرهنگی
نایبرئیس انجمن تولیدکنندگان اسباببازی با اشاره به نقش این کالا در رشد و پرورش کودکان، بر اهمیت تاسیس اتحادیه اسباببازی و تصویب آن به عنوان یک کالای فرهنگی تاکید کرد.
-
با شعار بازی برای همه صورت میگیرد؛
ترویج بازی برای عموم مخاطبان، در چهارمین جشنواره ملی اسباببازی
بخش ترویجی چهارمین جشنواره ملی اسباببازی با شعار «بازی برای همه»، پذیرای مخاطبان کودک و بزرگسال خواهد بود تا با بازیهای فردی و گروهی تواناییهای یادگیری، مهارتی و حرکتی خود را افزایش دهند.
-
جشنواره اسباببازی فضایی برای گفتوگوی فعالان این صنعت است
ارتقای صنعت اسباببازی، نیازمند گفتوگوی طراحان، تولیدکنندگان و توزیعکنندگان این حوزه و تسهیلگری نهادهای مرتبط همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
-
معرفی هیئت داوران چهارمین جشنواره ملی اسباببازی
داوران سه بخش چهارمین جشنواره ملی اسباببازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
-
با حضور اعضای مراکز کانون تهران
بررسی تولید اسباببازی از نگاه کودکان و نوجوانان تهرانی
در نشست " نیازسنجی اسباببازی" توجه به افزایش کیفیت، تنوع و جذابیت در تولید اسباببازیهای ایرانی، مهمترین خواستههای اعضای مراکز کانون استان تهران بود که به نمایندگی از دیگر کودکان و نوجوانان از طراحان، تولیدکنندگان و دستاندرکاران این حوزه داشتند.
-
مصطفی میرفندرسکی:
کانون در شناسایی و تولید اسباببازی بومی سرمایهگذاری کند
مصطفی میرفندرسکی، متولد 1334 است و در دانشگاه تهران طراحی صنعتی خوانده و در دورههای مختلف، در پروژههای مختلف داخلی و خارجی حضور داشته است. او عضو هیات مدیرهی انجمن اساتید طراحی صنعتی است، و در این گفتوگو، از اهمیت توجه به کسبوکارهای کوچک خانگی میگوید و معتقد است در شرایط کنونی اقتصادی کشور بهترین راه حمایت از این بنگاههای اقتصادی است.
-
محمدصالح پورتاکدوست، نمایندهی شرکت لگو:
فقط کانون میتواند بازار اسباببازی را در کشور نجات بدهد
قایممقام مدیرعامل و مدیر آموزشی موسسهی لگو معتقد است ارگانهای دولتی باید دستبهکار شوند تا اسباببازی و هدف از آن را به مردم بشناسند. محمدصالح پورتاک میگوید مردم الان نمیدانند اسباببازی مناسب برای کودکشان کدام است و جذب هر چیزی میشوند که گران باشد یا نور و صدا بدهند. او در عین حال تاکید میکند که آموزش در حین بازی در کشور مغفول مانده و تولیدکنندگان میتوانند با سرمایهگذاری در این حوزه به رشد کودکان کمک کنند.