به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضای مرکز شماره 10 مجتمع کانون، مهمان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بودند و در این کارگاه یک روزه از بخش های مختلف این مرکز دیدن کردند.

در این دیدار که به منظور تحقیق و فعالیت پژوهشی اعضای کودک و نوجوان کانون مرکز 10 صورت گرفته بود، کارشناس محترم آموزش و پژوهش کانون استان قم و مربیان فرهنگی آن مرکز، این گروه تحقیقاتی را همراهی می کردند.

تیم پژوهشی مرکز 10 پس از استقبال گرم کارشناسان و عوامل مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، به محیط آزمایش نمونه های گیاهان دارویی رفتند و با گیاهان دارویی مانند خارشتر، به لیمو، کنجد، چای سبز، مزه جوش و ... آشنا شدند. سپس به گلخانه‌ی کاکتوس وارد شدند و روند رشد کاکتوس در محیط بومی استان قم را از نزدیک مشاهده کردند.

پس از محیط زراعی، کارشناسان اعضای پژوهش را با حوضچه‌های ماهی‌های مولد آشنا کردند و مطالبی در مورد میگوی آب شور و ماهی‌های زینتی به آنها ارائه شد.

سپس اعضا درروند تحقیق خود سوالاتی را از کارشناسان مربوطه  پرسیدند و آنها  به سوالات اعضا پاسخ دادند تا این کارگاه تحقیقی-پژوهشی به پایان برسد.