«از حرم تا کرم» برنامه‌ دهه کرامت مرکز شماره ۴ کانون استان قم

اعضای دختر کتابخوان مرکز ۴ به مناسبت دهه کرامت در برنامه‌ای به نام «از حرم تا کرم» به زیارت حرم حضرت معصومه رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضای دختر کتابخوان مرکز ۴ به مناسبت دهه کرامت در برنامه‌ای به نام «از حرم تا کرم» به زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفتند.

مغازه‌ای یکی از خادمین محترم، از علمای مدفون در حرم به عنوان ستارگان حرم یاد کرد و خاصه بر سر مزار آیت الله بروجردی از ایشان گفت.

قرائت زیارت‌نامه در کنار ضریح حرم حضرت معصومه (س) و بازدید از صحن عتیق از دیگر برنامه‌هایی بود که مغازه‌ای برای اعضا تدارک دیده بود و این چنین توضیح داد: صحن عتیق از قدیمی‌ترین بناهای این مکان است که در زمان شاه اسماعیل و در سال ۹۲۵هجری قمری ساخته شده که نقاره‌خانه‌ها هم در این صحن هستند.

ایشان همچنین با اشاره به وجود کاشی در پوشش محل دفن آن حضرت گفت: در بین تمام زیارتگاه‌ها تنها محل مدفن این بانوی بزرگوار است که با کاشی پوشیده شده است و این اتفاق، اشاره‌ به مسئله حجاب و ارزش آن در میان معصومین دارد.

مغازه‌ای در ادامه بر سر مقبره‌ی شاعره‌ی پرآوازه، پروین اعتصامی حاضر شد و توضیحاتی در این خصوص برای بچه‌ها ارائه داد.

این اعضای کتابخوان مرکز ۴ از حرم مطهر به سمت بوستان امام‌رضا رفتند و پس از اسکان در قاب‌هایی که از قبل در مرکز ساخته بودند، نام حضرت معصومه و امام رضا را چاپ زدند.

تهیه و صرف نهار توسط خود اعضا و بازی و سرگرمی، پایان بخش اردوی «از حرم تا کرم» بود که لحظات شاد و دلنشینی را برای آنها رقم زد.