هفته ملی کودک، فرصتی مناسب برای کودکان؛

استاندار میزبان کودکان کانونی شد

استاندار یزد و هیئت همراه طی بازدیدی که از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد داشت، اعضای کانونی را به سالن منتظرقائم استانداری دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، پنجشنبه 21 مهر 1401 اعضای کانون استان یزد به نمایندگی از کودکان و نوجوانان میهمان استاندار شدند و مطالبات خود در حوزه های مختلف تخصصی را با وی مطرح کردند.
کودکان حاضر خواستار مطالباتی چون زیباسازی شهری براساس سلیقه کودکان و اجرای نمادهای کودکانه، اقدام موثری جهت ساماندهی بچه های کار در سطح شهر در جهت زیبایی چهره شهر، حق امنیت، شادی ، فعالیت های اجتماعی برای کودک، اختصاص فضاهای تفریحی تخصصی و استاندارد کودک مانند پارک تخصصی کودکان و نوجوانان، نقش کودک در تصمیم گیری های کلان در حوزه کودک، نقش کودک در شناساندن یزد به عنوان شهر جهانی و... شدند.
در ادامه استاندار یزد و مسئولان حاضر پاسخ گوی سوالات بودند.
استاندار در خصوص تشکیل جلسات مشترک کانون با مجموعه شهرداری یزد از جمله شهردار، رییس سازمان سیما و منظر، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شهرداری، شورای شهر یزد در خصوص اختصاص بودجه فرهنگی مجموعه شهرداری ها به کانون پرورش فکری در جهت انجام فعالیت های تخصصی ویژه کودکان ونوجوانان شهر، استفاده از نظر کودکان در زیباسازی شهر توجه ویژه به مناسب سازی شهری برای کودکان در جهت امنیت مادر و کودک، ساماندهی کودکان کار از طریق تعامل سازمان های مرتبط چون اداره اتباع، بهزیستی، نیروی انتظامی دستور داد.
استاندار همچنین به فرماندارهای شهرستان های مختلف که در جلسه حضور داشتند نیز تاکید کرد تا این جلسه را در شهرستان های تحت پوشش خود نیز انجام دهند.
در خصوص پروژه های نیمه تمام کانون از جمله مراکز ثابت شهرستان های اشکذر و مهریز و زمین مجتمع فرهنگی ، هنری واقع در شهرک رزمندگان یزد و تخصیص بودجه عمرانی استان برای تکمیل و ساخت آن نیز مطرح شد که استاندار از مدیرکل راه و شهرسازی خواست در این خصوص جلساتی با کانون برگزار کنند ، همچنین دعوت از خیرین در جهت پیشبرد سریع تر این پروژه ها از نکاتی بود که مهران فاطمی تاکید کرد.
راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در روستاهای شهرستان تفت، میبد، اردکان و اختصاص چند دستگاه مینی بوس برای خدمت رسانی به روستاها از جمله دستورات این نشست بود.
در پایان استاندار یزد ضمن تشکر از اعضا کانون تاکید کرد که بچه های امروز باید مطالبه گر تربیت شوند و خواسته هایشان را به مسئولان انتقال دهند. وی با اشاره به این که تاکنون جلساتی به این شکل نداشته ایم گفت: مردم به ما اختیار دادند تا منابعی که متعلق به آن هاست را بین آن ها توزیع کنیم؛ پس چه خوب است که با چنین جلساتی نظرات اقشار مختلف را بدانیم. در مورد کودکان شایسته است در نظام تصمیم گیری پارلمان کودک داشته باشیم نظام مردم سالاری دینی یعنی همین. وی خطاب به مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: باید سازمان مدیریت به این سمت برود تشکیل جلساتی با اقشار مختلفی که با آن ها در رابطه ایم.
وی طی یک جمع بندی عنوان کرد: در خصوص راه اندازی پارک تخصصی کودک نیز، استانداری کمک خواهد کرد اما با زمان بندی خاصی که انجام می شود این پروژه به سرانجام برسد. مسئله کودکان کار به صورت خاص دنبال شود. چند دستگاه هایس به کانون برای راه اندازی کتابخانه سیار اختصاص داده شود. پروژه های نیمه کاره کانون دنبال و پیگیری شود.
گفتنی است کودکان با اجرای قصه گویی "تی تاپ تی تاپ" توسط سوفیا عابدیه، نقالی"رزم رستم و اشکبوس" توسط هانیه گوری و مجری گری مبینا کمالیان فضای جلسه در استانداری را متفاوت کردند.