کد خبر: 198981
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
اعلام برنامه‌های جشنواره روز جهانی کودک

تئاتر برگزیده "لولوی آوازه خوان" پانزدهم و شانزدهم مهر در جشنواره روز جهانی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون به نمایش درمی آید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، به مناسبت روز جهانی کودک، جشن‌های باشکوهی در روزهای پانزدهم و شانزدهم مهرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برگزار می شود و کودکان و نوجوانان سراسر کشور هم می توانند در این جشن ها شرکت کنند.
جشنواره روز جهانی کودک، از ساعت 10 صبح پنج شنبه پانزدهم مهر با برنامه های متنوعی آغاز می‌شود. پخش فیلم های انیمیشن در دو نوبت و در ساعت های 14 و 16، پخش فیلم سینمایی کلانتری غیر انتفاعی در ساعت 17 و نیز اجرای تئاتر لولوی آوازه خوان به کارگردانی رضا فیاضی در ساعت 15 از جمله برنامه‌‌های جشنواره روز جهانی کودک در نخستین روز برگزاری است.
همچنین در کنار این برنامه‌ها، نشست تخصصی با نام "رابطه حقوق کودک و ادبیات کودک" با حضور کارشناسان مسایل کودکان و با هدف بررسی چگونگی تاثیر ادبیات کودک بر ترویج حقوق کودک و نیز چگونگی آشنایی کودکان نسبت به حقوق‌شان برگزار می‌شود.
جشنواره روز جهانی کودک در دومین روز برگزاری نیز شاهد برگزاری برنامه‌هایی چون اجرای تئاتر برگزیده لولوی آوازه خوان در دو نوبت و در ساعت های 15 و 17.30 ، پخش فیلم‌های انیمیشن کانون در ساعت 14 و نیز پخش فیلم سینمایی آلبوم در ساعت 16 است .
همچنین هم‌زمان با جشن‌های روز جهانی کودک ، شانزدهمین جشنواره یک هفته با کانون در سراسر کشور نیز فعالیت خود را آغاز می کند. مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره یک هفته با کانون، پنج شنبه پانزدهم مهر برگزار می شود . در نخستین روز برگزاری این جشنواره علاوه برقصه گویی و نمایش فیلم و انیمیشن به اعضای برگزیده مسابقات ملی و بین المللی کانون جوایزی اهدا می‌شود.
بازدید از غرفه‌های متنوع "یک هفته با کانون مدیریت استان" و همراهی و هدایت کودکان توسط عروسک‌های غول پیکر خیابانی دارا و سارا از در ورودی مجموعه تا در ورودی سالن از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.