کد خبر: 198986
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
عروسک های غول پیکر دارا و سارا در جشنواره روز جهانی کودک

عروسک های غول پیکر دارا و سارا در جشنواره روز جهانی کودک در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استقبال شرکت کنندگان در این جشنواره می روند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای برگزاری جشنواره روز جهانی کودک، عروسک‌های ملی دارا و سارا با ارتفاع چهار متر از در ورودی مجموعه تا در ورودی سالن مرکز بچه‌ها را همراهی می‌کنند.
محسن عظیمی پویا ،سازنده این عروسک های غول پیکر گفت: "سارا با لباس گیلانی و دارا با لباس مازندارانی به عنوان عروسک هایی که نماد ملی را دارند در روزهای برگزاری جشنواره به جشن و شادی می پردازند."
به گفته سازنده این عروسک های غول پیکر، بزرگی بیش از اندازه این عروسک ها توان حرکتی آنها را نمی‌گیرد و حرکت آن‌ها همچنان نرم و زنده است. به همین دلیل مورد استقبال مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.
عظیمی‌پویا پیش از این با ساخت عروسک غول پیکر"مبارک" در جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران شرکت کرده بود که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.
جشنواره روز جهانی کودک از پانزدهم تا شانزدهم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون و جشنواره یک هفته با کانون از شانزدهم مهر امسال به مدت یک هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.