اولین موزه عروسکهای بومی در قزوین راه اندازی می شود

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: با همکاری شهرداری قزوین، اولین نمایشگاه و جشنواره سراسری اسباب بازی و بازی های بومی محلی و موزه دائمی عروسک ها در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برپا می شود.

طیب ملکی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین اظهار داشت: با فعالیت کارشناسی کانون و همکاری شهرداری قزوین، اولین نمایشگاه وجشنواره سراسری اسباب بازی وبازی های بومی محلی بچه های یکصد سال اخیر کشورهای فارسی زبان و موزه دائمی عروسک ها در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برپا می شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یادآور شد: این نمایشگاه که از ابتدای سال 1390 به عنوان یک رویداد فرهنگی در قزوین رقم خواهد خورد، فرصت مغتنمی برای بازیابی پیشینه پرافتخار ایرانی و تدوین غنای فرهنگی و اصالت ریشه و باورهای بومی و محلی ایران و معرفی بازی به عنوان یکی از مهمترین مولفه های تربیت و تکوین شخصیت کودکان است.
وی افزود: این حرکت فرهنگی که پیگیری، هماهنگی، تامین اعتبار و تسهیلات آن را شهرداری قزوین برعهده دارد در فضایی به وسعت 30 هزارمترمربع در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به عنوان بزرگترین کاروانسرای درون شهری خاورمیانه با مشارکت شهرداری و کانون های های سراسر کشور به صورت کلان اجراخواهد شد و نمونه اسباب بازی ها و عروسک های به نمایش گذاشته شده از تمام نقاط کشور و با تنوع مناسبی خواهد بود.  
ملکی پور اظهار امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان استان بویژه استاندار، شهردار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح مهم و ارزشمند با شرایط ایده آلی در قزوین اجرا شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای جمع آوری نمونه عروسکها و اسباب بازی های محلی دیگر استانها فراخوان عمومی داده است.