نام‌گذاری چهار مرکز کانون آذربایجان شرقی به نام شهدای نوجوان

چهار مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی به نام شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس نام‌گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت الاسلام الیاس ابراهیمی مدیر کانون آذربایجان شرقی با بیان این مطلب و در تشریح برنامه‌های کانون آذربایجان شرقی در این زمینه گفت: پس از نام‌گذاری مراکز فرهنگی، هنری کانون تبریز به نام شهدای نوجوان در دهه فجر سال 1390، امسال نیز هم‌زمان با سال‌روز آزاد سازی خرمشهر چهار مرکز کانون در شهرهای ملکان، میانه، بستان آباد و کلیبر را به نام چهار شهید نوجوان نام‌گذاری کردیم.
ابراهیمی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و مقاومت را از جمله اهداف این نام‌گذاری‌ها، عنوان کرد.
فرمانداران و جمعی از مسوولان در شهرهای ملکان، کلیبر و میانه به همراه خانواده‌های معظم شهدا نیز در مراسم نام‌گذاری مراکز کانون به نام شهدای نوجوان حضور داشتند و در این مراسم برنامه‌های متنوعی مانند سرود، خاطره‌گویی، قرائت فرازهایی از وصیت نامه شهدا و معرفی وقایع دوران دفاع مقدس برگزار شد.
این مراسم در بستان آباد با حضور امام جمعه این شهرستان همراه بود.
نمایشگاهی از عکس‌های دوران دفاع مقدس نیز برپا شده بود که مورد بازدید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
در این برنامه‌ها مراکز کانون ملکان، کلیبر، بستان‌آباد و شماره یک میانه به ترتیب به نام "برادران شهید نادر و قادر خلیق"، "شهید ایوب جعفری"،"شهید حسین کیوانی" و "شهید پاکدل" نام‌گذاری و در مراسمی از تابلوی یادبود آنان رونمایی شد.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را در بزرگ‌داشت سال‌روز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار، مقاومت و پیروزی برگزار کردند.