سید صادق رضایی:جشنواره‌های رضوی در کانون ماندگار است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که برگزاری جشنواره‌های رضوی جز مهم‌ترین فعالیت‌های کانون است که بدون تردید ماندگار خواهد شد اما تغییر در شیوه‌های اجرای آن هم‌واره مورد توجه بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی در جمع کارشناسان و مربیان کانون استان بوشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر این جشنواره‌ها در فعالیت‌های رایج مراکز کانون تاکید کرد که این جشنواره‌ها در کانون ماندگار شده است اما این بدان معنی نیست که قصد هیچ تغییری در شیوه‌ی اجرا و میزبانان جشنواره را نداشته باشیم به باور ما در صورت برنامه‌ریزی دقیق، خللی در فعالیت‌های رایج مراکز ایجاد نخواهد شد.
وی ادامه داد: اجباری نیست که تمامی مراکز کانون یک استان در هر 8 جشنواره رضوی کانون شرکت کنند و یک عضو نیز آثارش در همه‌ی این جشنواره‌ها شرکت داده شود بلکه مدیران کانون استان‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق این جشنواره‌ها را در بین مراکز خود تقسیم کنند.
رضایی با اشاره به این که شرکت در جشنواره‌های رضوی نباید محدود به فصل تابستان شود، توصیه کرد که مربیان کانون در تمامی طول سال و در بین فعالیت‌های رایج خود بخشی از فعالیت‌ها را به سمت مباحث رضوی سوق دهند و آثار کودکان را در بایگانی‌ها نگهداری کنند و در زمان ارسال اثر به جشنواره از بین همین آثار، تعدادی را انتخاب کنند.
مدیرعامل کانون همچنین گفت: برای تحقق این امر که جشنواره‌های رضوی در کانون ماندگار شود نیاز به بازنگری و تجدید نظر داریم و شاید در سال های آینده محورها و موضوع‌ها و شیوه‌های دیگری را برای برخی از جشنواره‌ها در نظر بگیریم یا میزبانان این جشنواره‌ها را تغییر دهیم.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)  و برگزاری 8 جشنواره‌ی را بر عهده دارد.
توجه جدی به انتشار آثار مربیان کانون همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان علاقه‌مند به خلق آثار هنری و ادبی و تاکید بر تمرکز به ترویج سبک زندگی کانونی مبتنی بر زندگی قرآنی، اسلامی و نبوی در میان کودکان و نوجوانان، از دیگر بخش‌های سخنان مدیرعامل کانون در بوشهر بود.
رضایی در پایان، استان بوشهر را سرمایه‌ای بزرگ برای فرهنگ و ادبیات و هنر کشور نامید و خاطر نشان کرد که این استان سرزمین مردان و زنان شجاع و پاک و کودکان ونوجوانان علاقه‌مند به آشنایی با اهل بیت (علیهم‌السلام) است.
در این نشست که در محل سینما کانون بوشهر برگزار شد، با اهدای لوح‌های تقدیر از دو مربی کانون این استان به نام‌های نرگس رومینا و محدثه محمدی‌نژاد که در جشنواره‌‌ی کشوری باغ کودکی برگزیده شده بودند قدردانی شد.