گشایش مرکز کانون شبانکاره؛ رونمایی از یک فیلم کوتاه در بوشهر

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای 5 و 6 شهریور با سفر به استان بوشهر در مراسم گشایش یک مرکز فرهنگی، هنری جدید کانون در شبانکاره حاضر می‌شود و از یک فیلم تولیدی به نام "نقطه‌ی آبی کم‌رنگ" نیز رونمایی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، افتتاح مرکز فرهنگی، هنری شبانکاره، رونمایی از فیلم کوتاه "نقطه‌ی آبی کم‌رنگ" سومین تولید واحد فیلم کانون بوشهر و دیدار با مسوولان، هنرمندان و نویسندگان استان  از برنامه‌های این سفر دو روزه خواهد بود.
در این سفر معاون تولید و تعدادی از مشاوران و مدیران ستادی و استانی کانون سید صادق رضایی را همراهی خواهند کرد.
به گفته‌ی زکیه امیر‌پور، مدیر کانون استان بوشهر، فیلم کوتاه "نقطه‌ی آبی کمرنگ" به تهیه‌کنندگی کانون و کارگردانی کیوان تقیه، پس از گذشت 6 ماه از آغاز تولید آن و گذر از مراحل مختلف فیلم‌سازی، در هفته دولت رو‌نمایی و اکران خواهد شد.
وی ضمن تشکر از تمامی عوامل سازنده این فیلم و واحد هنری استان گفت: در تولید این فیلم پس از حمایت‌های مادی و معنوی مدیر عامل و معاونت تولید کانون، تلاش‌های واحد هنری استان و هنرمندان جوان و توانای بوشهری حایز اهمیت است.
محمدعلی یزدان‌شناس کارشناس آفرینش‌های هنری و مجری طرح فیلم نیز گفت: این فیلم نخستین تولید حرفه‌ای کانون استان بوشهر است که در آن از تکنیک‌های سینمایی و جلوه‌های ویژه به صورت حرفه‌ای توسط هنرمندان جوان هم‌استانی استفاده شده ‌است.
وی افزود: پیش از این، نخستین تولید استان با عنوان "فرصت باقی است" به کارگردانی حسن خمسه 5 سال قبل و دومین فیلم کانون نیز در خرداد ماه 1388 با عنوان "رویا" به کارگردانی کیانوش قنبری تولید شد.
یزدان‌شناس گفت: قصه فیلم کوتاه داستانی "نقطه آبی کم رنگ"، روایت زندگی دختر بچه‌ای به نام باران است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و تلاش‌های پدر این دختر برای مداوای فرزندش جالب و دیدنی است.
کارشناس هنری کانون بیان کرد: قرار است ساعت 18 روز پنجم شهریور ماه هم‌زمان با هفته‌ی دولت از این فیلم توسط سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سینما کانون رو‌نمایی شود.
همچنین ساعت 10 صبح روز پنجم شهریور، مدیرعامل کانون نشستی صمیمی با هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب قلم در سالن کنفرانس استانداری بوشهر برگزار خواهد کرد که طی آن با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان این استان بیش از پیش آشنا خواهد شد.