آغاز مطالعه برای راه‌اندازی کشتی دریایی کانون در بوشهر

مراحل مطالعاتی طرح راه اندازی کشتی دریایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موافقت استاندار بوشهر به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد حسین جهانبخش استاندار بوشهر در دیدار با سید صادق رضایی مدیرعامل کانون و در پاسخ به پیشنهاد وی این طرح را در نوع خود بدیع و نوآورانه دانست و موافقت کرد که کارشناسان  کانون  و استانداری مطالعه بر روی طرح راه‌اندازی مرکز فرهنگی، هنری دریایی کانون را راه اندازی کنند.
وی در این دیدار که در محل استانداری بوشهر و با حضور تعدادی از مشاوران و معاونان و مدیر کانون استان بوشهر صورت گرفت از رضایی خواست که کانون از تمامی ظرفیت‌های خود برای شناسایی و رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان ایرانی استفاده کند.
جهانبخش تصریح کرد که متاسفانه در ایران این شناسایی از طریق آزمون و خطا صورت می‌گیرد و این باعث هدر رفتن استعدادها و سرمایه های بزرگ کشور می‌شود.
در این دیدار سید صادق رضایی مدیرعامل کانون که سال گذشته ایده راه‌اندازی کشتی دریایی کانون را مطرح کرده بود توضیح داد که این مجتمع بزرگ یک امکان فرهنگی پرجاذبه برای کودکان و نوجوانان و متعلق به استان بوشهر خواهد بود اما در عین حال می‌تواند سواحل و جزیره‌های خلیج فارس و دریای عمان را تحت پوشش قرار دهد.
وی یادآور شد که در سراسر جهان شاید 4 یا 5 نمونه از این مجتمع‌های فرهنگی دریایی بیشتر وجود نداشته باشد و ما تمامی  اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار کارشناسان استانداری قرار خواهیم داد.
مدیرعامل کانون همچنین گفت که کانون طی نزدیک به 50 سال فعالیت خود نقش برجسته‌ای در شناسایی و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان ایرانی داشته است به نحوی که بسیاری از هنرمندان و چهره‌های شاخص هنر و ادبیات کشور ریشه در کانون دارند.