داوری جشنواره عکس کودک به زودی آغاز می‌شود

5هزار اثر رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره عکس کودک در روزهای 12 و 13 آبان مورد داوری قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اسماعیل عباسی دبیر هفتمین جشنواره عکس کودک با بیان این مطلب افزود: هیأت داوران شامل محمدمهدی رحیمیان مدرس عکاسی، محمد ستاری عضو هیات علمی گروه عکاسی دانشکده هنرهای تجسمی، کیارنگ علایی مدرس عکاسی ، کریم متقی عکاس و مترجم و کوروش پارسانژاد سرپرست واحد گرافیک کانون قضاوت آثار این جشنواره را بر عهده خواهند داشت.
عباسی گفت: مهلت ارسال آثار تا 30 مهر تعیین شده بود که تاکنون 5هزار قطعه عکس از 1000 عکاس کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و به طور قطع تعداد این عکس‌ها تا روز داوری بیشتر خواهد شد.
دبیر هفتمین جشنواره عکس کودک با اشاره به این‌که انتظار می‌رود حدود 1000 قطعه عکس دیگر از طریق پست به این جشنواره برسد، اظهار داشت: تعداد عکس‌های رسیده نسبت‌ به دوره‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته است در حالی‌که حدود 250 عکس به دبیرخانه جشنواره قبلی رسیده بود.
وی در مورد زمان برگزاری جشنواره توضیح داد: نمایشگاه عکس از 26 دی تا 6 بهمن در مرکز‌ آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون استان تهران واقع در خیابان حجاب و مراسم اهدا جوایز به برگزیدگان هفتمین جشنواره عکس کودک نیز هم‌زمان با گشایش نمایشگاه عکس خواهد بود.
دبیر هفتمین جشنواره همچنین یادآور شد: در بخش عکاسان کودک 3 نفر و در بخش عکاسان نوجوان نیز 3 نفر برگزیده، جایزه خواهند گرفت.
وی در مورد کتاب جشنواره خاطرنشان کرد مجموعه‌ عکس‌های منتخب و برگزیده عکاسان کودک و نوجوان بعد از پاپان یافتن داوری در کتابی منتشر و در روز اهدا جوایز به برگزیدگان، به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
عباسی همچنین تأکید کرد امور سینمایی کانون در صدد است دبیرخانه دایمی این جشنواره را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل دهد.