محسن هجری: خیال اصلی‌ترین عنصر داستان است

محسن هجری در نشست نقد و بررسی کتاب‌های دینی، تخیل و خیال‌انگیزی را لازمه‌ی داستان و ادبیات دانست و گفت باید از خیال در داستان‌های دینی و مذهبی بهره گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هجری در این نشست افزود: «ادبیات دینی باید به دنبال یک حس باشد و قرار نیست این نوع از ادبیات کسی را مسلمان یا کافر کند.»
وی توجه به زاویه دید و نگاه به یک حادثه و رویداد تاریخی و مذهبی را از دیگر نکاتی دانست که باید توجه بیشتری به آن شود.
نویسنده کتاب "ایستاده بر خاک" در ادامه گفت: نویسنده ادبیات دینی و مذهبی نباید به قضاوت و داوری بپردازد و جانب‌داری کند، نویسنده باید به دنبال جذابیت داستان و متن باشد و کار قضاوت و داوری را به مخاطب خود واگذار کند.
این نشست با حضور سرپرست انتشارات کانون، کارشناسان و مربیان کانون استان تهران 28 آبان در محل سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.
مربیان فرهنگی حاضر در جلسه علاوه بر نقد کتاب «ایستاده بر خاک» محسن هجری سوال‌هایی را در مورد ادبیات دینی و مذهبی از این کارشناس پرسیدند که «هجری» به همه آن‌ها پاسخ گفت.
این نشست از سری برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی استان تهران بود و قرار شد این جلسات با موضوع‌های دیگری تا پایان سال ادامه داشته باشد.