مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه: قصه‌ها در ذهن کودکان ماندگارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: «هر موضوعی که با زبان هنر بیان شود ماندگارتر است و قصه‌گویی نیز از این امر مستثنی نیست».

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "حجت‌الاسلام محمد آفتابی" در مراسم آغاز به کار مرحله‌ی دیگری از شانزدهمین جشنواره‌ی منطقه‌ای قصه‌گویی در کرمانشاه با ابراز خوشحالی از برگزاری این رویداد فرهنگی در این شهر، انتقال تجربه،آشنایی با ادبیات اقوام، افزایش مهارت‌های گوش دادن و رشد تخیل کودکان را از دست‌آوردها و نتایج جشنواره‌های قصه‌گویی عنوان کرد و افزود: «آشنایی کودکان با صفات پسندیده و دوری آنان از صفات مذموم از جمله تاثیرات قصه‌گویی است.»
وی در این آیین که روز 17 دی ماه برگزار شد با تشریح انواع قصه‌ها تصریح کرد:« سه عامل موضوع و داستان قصه، قصه‌گو و مخاطب قصه عناصر مهم هنر قصه‌گویی محسوب می‌شوند».
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه همچنین اظهار امیدواری کرد مربیان بتوانند با هنر قصه‌گویی آموزه‌های دینی و رفتارهای صحیح اجتماعی را به مخاطبان خود منتقل کنند.
شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه1 کشور با حضور قصه گویان 8 استان کشور تا 19 دی ماه در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.
در این جشنواره قصه­گویانی از استان­های­ آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، قم، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و مازندران با یکدیگر رقابت می‌کنند.
چهارمین و آخرین جشنواره‌ی منطقه‌ای قصه‌گویی نیز روزهای 25 تا 27 دی در بوشهر برگزار خواهد شد.