کد خبر: 215102
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
بازدید 2116
جلسه مسوولان فرصتی برای تبادل تجربیات ارزشمند

جلسه مسوولان مراکز فرهنگی هنری استان گیلان با هدف تبادل تجربیات ارزشمند همکاران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر کانون و کارشناسان استان در تاریخ 27/10/91 در سالن اجتماعات مجتمع کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، پورمند معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در این جلسه یادآور شد: هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تربیت اسلامی است و ما بنا به منویّات مقام معظم رهبری وظیفه داریم فرزندان ایران اسلامی را به خداوند تبارک و تعالی نزدیک تر کنیم. وی خاطر نشان کرد: خداوند را شاکریم که نعمت و فرصت خدمتگزاری به کودکان و نوجوانان را به ما عطا فرموده است و ما باید در باروری و رشد و تربیت این عزیزان نهایت تلاش و دقت را در مسایل تربیتی و فرهنگی مدنظر قرار دهیم.
پورمند افزود: نهادهای فرهنگی با تمام امکانات، ظرفیت ها و وحدت رویه باید در خدمت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم قرار گیرند تا در جنگ نرمی که دشمنان، کودکان و نوجوانان ما را مورد هدف قرار داده اند، پیروز و سربلند باشیم و مسوولین این نهادها باید با رصدهای فرهنگی، کودکان و نوجوانان را از آسیب های اجتماعی مصون بدارند.
وی برگزاری جلسات مشترک معاونین پرورشی و مسوولین مراکز کانون، فعال کردن جلسات کانون شاعران و نویسندگان مدارس در مراکز کانون را از جمله راهکارهای تعامل و همکاری بیشتر این دو نهاد فرهنگی اعلام کرد.
مدیر کانون استان در این جلسه گفت: معرفی فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کانون به جامعه و جذب کودکان و نوجوانان از اهداف اصلی فعالیت ها و جشنواره های متنوع کانون می باشد. وی اجرای طرح بازدید دانش آموزان پایه سوم و ششم مدارس از مراکز کانون و استقبال دانش آموزان از اجرای طرح سینمامدرسه در سینماهای کانون استان گیلان را از جمله فرصت های خوبی برای معرفی کانون و جذب کودکان ونوجوانان عنوان کرد.
علیزاده افزود: سیاست های کانون استان گیلان در سال 92 ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان، جذب و پایدارسازی اعضای کودک و نوجوان، ارتقای مهارت های ادبی و روش های خلاق در پرورش استعدادهای ادبی اعضا، تشویق اعضای کانون به فعالیت های دینی، افزایش کمی و کیفی مطالعه مربیان و بررسی و ارزیابی جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی هنری کانون  خواهد بود.
معاون فرهنگی کانون استان برنامه ریزی، خلاقیت و برنامه محوری را در رونق فعالیت های کانون موثر دانست. ضیائی تشکیل کارگروه مسوولین مراکز و برگزاری جلسات منظم را در نیل به راهکارهای مطلوب و دستیابی به خرد جمعی از جمله برنامه های آتی بیان کرد.
سپس کارشناسان استان مباحث دستور جلسه را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه راهکارهای موفق پایدارسازی اعضای کانون توسط مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری تالش برای حاضرین تشریح شد. شهلا ابراهیمی گفت: همکاری مدیران و مربیان پرورشی مدارس، اجرای مسابقه کتابخوانی این مرکز در دهه فجر، برگزاری نمایشگاه آثار اعضای کودک و نوجوان کانون، برگزاری کارگاه کاردستی و نشست های حلقه های تربیتی و تشویق اعضای برگزیده در مسابقات و مشارکت این اعضا در اجرای برنامه هااز جمله راهکارهای موفق این مرکز برای پایدارسازی اعضا می باشد.
همچنین مربی مسوول مرکز فومن به توضیح مراحل اجرای طرح توسعه کتابخوانی اعضای کودک ونوجوان این مرکز برای حاضرین پرداخت. وی برنامه ریزی، مطالعه کتاب های مورد علاقه کودکان و نوجوانان، اجرای فعالیت های متنوع و همکاری خانواده ها را در تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی مهم دانست. مرکز فرهنگی هنری فومن از جمله مراکزی است که در اجرای فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی، آثار کودکان و نوجوانان را به شکل زیبایی مستندسازی می کند.
در ادامه مسوولان مراکز رودبار و شماره یک انزلی، نمونه فعالیت های اجرایی مراکز خود را برای دانش آموزان پایه های سوم و ششم بیان کردند.
در این جلسه از برگزیدگان گزارمان نویسی" لاله آروین مربی فرهنگی مرکز رودبار،فاطمه ایمانی مربی فرهنگی مرکز مجتمع رشت و فصلی قاسمی مربی مسوول مرکز کومله " با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.
این جلسه با حضور 31 مسوول مراکز فرهنگی هنری استان از ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 30/16 به کار خود پایان داد.