کد خبر: 216772
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
بازدید 2959
نمایش نامه‌ های خلاق محصول فکر مربیان کانون

دوره‌ی آموزش سه روزه‌ی " نمایشنامه نویسی خلاق " با حضور امیر مشهدی عباس کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی کودک و نوجوان در کانون استان قم برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم این دوره‌ی سه روزه که طی روزهای دهم تا دوازدهم اسفند ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره 6 کانون استان قم برگزار شد امیر مشهدی عباس ابتدا به مبانی نمایش نامه نویسی پرداخت و توضیحاتی را در خصوص تعاریف و انواع نمایش نامه ارائه داد .
براساس این گزارش روز دوم این دوره به آموزش مباحثی چون شخصیت و انواع آن , کاراکترها و خلاقیت در نمایشنامه نویسی گذشت .
نویسنده‌ی برنامه‌ی فیتیله جمعه تعطیله عصر روز دوم شرکت کنندگان در این دوره‌ی آموزشی را به سه گروه تقسیم کرد و از آن‌ها خواست تا سه نمایشنامه‌ با مضمون ملی , بومی و همچنین موضوع آزاد بنویسند . نمایشنامه های نوشته شده توسط مربیان در روز سوم توسط نویسندگان آن‌ها خوانده و سپس مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
لازم به ذکر است این نمایشنامه ها پس از ترکیب به صورت یک نمایشنامه‌ی کلی در آمد تا در روزهای آتی و در طی آموزش عروسک سازی با استفاده از عروسک های ساخته شده در آن به اجرا درآید .

مشهدی عباس کهدر سن 16سالگی دیپلم افتخار جوانترین کارگردان مرکز هنرهای نمایش را از آن خود کرده است , سابقه‌ی نویسندگی و کارگردانی کارهای تلویزیونی متعددی را در کارنامه‌ی خود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کارگردانی سریال «فصل رویش»، نویسندگی و کارگردانی سریال «اتفاق» و فیلم های تلویزیونی «سی دی»، «یادداشت» و «گردنبند» اشاره کرد .