استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی حوزه کودک و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت حلقه‌های میانی حوزه کودک و نوجوان در برنامه‌های کودک و نوجوان استفاده می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان سلیمان شهبازی در نشست کارگروه حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی با حضور ستار هدایتخواه دبیرجبهه انقلاب فرهنگی ،مسعود نوری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی در محل دفتر جبهه انقلاب فرهنگی استان برگزارشد.

مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست اظهار داشت: ضرورت توجه به برنامه‌های عملیاتی با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانی می‌تواند بستر مناسبی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌ها باشد.

سلیمان شهبازی سبک زندگی را نیز به عنوان یکی از مهترین علت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با طرح جامع و کامل کام  (کانون ، اولیا و معلمان ) در کنار بخش مردمی و سایر دستگاه‌ها در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد. 

دبیر جبهه فرهنگی استان گفت: قرار گاه تحول فرهنگی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی در جبهه فرهنگی استان تشکیل شده است.

هدایت خواه افزود: تعدادی از محلات در شهرستان های مختلف شناسایی شده و با استفاده از ظرفیت های مردمی و دولتی تلاش می شود با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم.

وی ادامه داد: برای عبور از آسیب‌های اجتماعی باید راهکار فرهنگی ارائه شود تا جلو بسیاری از این آسیب ها و ناهنجاری ها به نحو اثرگذاری گرفته شود.

دبیر جبهه فرهنگی استان گفت: توجه به خانواده، تربیت و فرهنگ دینی راه جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و همه باید بیش از گذشته در دستور کار قرار دهیم.

مسعود نوری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اهداف کارگروه اموراجتماعی، فرهنگی و سلامت مناطق ویژه اشاره‌ای نیز به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله بحث حاشیه نشینی نموده و افزود:همه ما باید در چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران، رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه های دولت مردمی در راستای ساماندهی و کاهش آسیبهای اجتماعی تلاش کنیم.

وی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی امری مهم و ضروری بوده لذا توجه به این مهم باید در دستور کار تمامی مدیران و مسؤولان مربوطه قرار گیرد.

وی ضمن تاکید به تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در توجه به آسیب‌های اجتماعی و طرح برنامه برای کاهش این آسیب‌ها بیان داشت:دستگاه‌های مربوطه باید اولویت‌های مشخصی در بحث آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =