کد خبر: 218703
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
شماره‌ی فروردین و اردیبهشت خبرنامه‌ی کانون منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی «خبرنامه‌ی کانون» نشریه‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل ویژه‌ی فروردین و اردیبهشت 1392 منتشر شد.

محسن حموله مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و سردبیر این نشریه در سرمقاله‌ی خبرنامه به مناسبت 27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی، نکاتی را درباره‌ی افق فعالیت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برشمرده که حرکت به سوی روابط عمومی تحلیل‌گر، از جمله‌ی آن‌هاست.
وی هم‌چنین در یادداشت خود از روابط عمومی به عنوان اتاق فکر مجموعه‌ی کانون یاد کرده و آن را محلی برای تحلیل و پیش‌بینی شرایط و تاباندن نور به داخل مجموعه در راستای حرکتی شفاف دانسته است.
به همین مناسبت، جمعی از کارشناسان روابط عمومی کانون در استا‌ن‌ها نیز یادداشت‌هایی با موضوع فعالیت‌های خود نوشته‌اند و زمینه‌ها و مشکلات پیش روی روابط عمومی‌های کانون را بررسی کرده‌اند. گزارش گرد‌هم‌آیی این کارشناسان در مشهد نیز بخش دیگری از مطالب این پرونده است.
اما موضوع اصلی این نشریه به تغییرات ساختاری و ارتقای جایگاه اداری مراکز کانون کشور اختصاص دارد که در کنار گزارش سمینار سالانه‌ی مدیران ستاد و استانی، با یادداشت‌هایی به تشریح این ارتقا و اهداف و تاثیرات آن پرداخته است.
سید حمیدرضا ابراهیم‌نژاد مدیر امور اداری کانون در یک یادداشت اختصاصی، این ارتقا و تغییرات را با شرح سیر تاریخی این تحول توضیح داده است.
گفت‌وگو با مدیر آموزش و پژوهش کانون درباره‌ی فعالیت‌های این مدیریت، به‌ویژه راه‌اندازی رشته‌ی دانشگاهی مربی‌گری فرهنگی، در کنار گفت‌وگو با سرپرست (مدیر فعلی) واحد امور سینمایی درباره‌ِ فعالیت‌های این مدیریت در زمینه‌های سینما، موسیقی، تولید و ... از بخش‌های دیگر خبرنامه‌ی کانون است.
فعالیت‌های کانون در نمایشگاه کتاب تهران که منجر به برگزیده شدن انتشارات آن در میان ناشران دولتی شد، از دیگر موضوعات مطالب این شماره‌ی خبرنامه است.
گزارش کاملی از حضور بخش بین‌الملل در کشورها و نمایشگاه‌های خارجی مطلب دیگری است که طی آن، دوماه فعالیت و حضور کانون در جوامع فرهنگی‌هنری جهان مخابره شده است.
جشنواره‌های رضوی در بخش کودک و نوجوان، که شامل 16 جشنواره‌‌ی کشوری و بین‌المللی است، موضوع گزارش بعدی است که طی آن تمامی فراخوان‌های این جشنواره‌ها تشریح شده است.
یادی از استاد فقید پویانمایی مرحوم وجیه‌الله فرد مقدم به همراه یادداشتی از فاطمه گودرزی درباره‌ی آن استاد، و یادکرد امیرحسین فردی نویسنده‌ی مرحوم و سردبیر کیهان‌بچه‌ها، مطالب بعدی خبرنامه هستند.
از دیگر مطالب این نشریه می‌توان به گزارش یک هفته حضور مدیرعامل کانون در لبنان، اخبار انتصاب مدیران جدید کانون و بررسی تعدادی از کتاب‌های مجموعه‌ی "کتاب‌های خودمان" اشاره کرد.
حسین نوروزی دبیر تحریریه‌ و کیان جوادی مدیر داخلی این نشریه هستند و مطالب و گزارش‌های آن را محمد منصور بروجنی، تهمینه حدادی، مستانه تابش، حسام‌الدین مطهری، نسرین امینی، فروغ علی‌شاهی، حسین قربانزاده، علی بینش، فرهاد آقابیگی، اکرم‌السادات حسینی، رقیه دوست‌فاطمی‌ها، اعظم موسوی، بهاره بهداد، دینا قره‌باغی و ... به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.
این خبرنامه به صورت دوماه‌نامه و در 96 صفحه تهیه و منتشر شده است.