پایدارسازی اعضا، موضوع ویژه‌ی خبرنامه‌ی کانون

تازه‌ترین شماره از دوماه‌نامه‌ی تحلیلی‌گزارشی «خبرنامه‌ی کانون» با محوریت موضوع شاخص‌های برنامه‌ریزی برای اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ضرورت پایدارسازی آن‌ها منتشر شد.

نشریه‌ی اطلاع‌رسانی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در شماره‌ی آذر و دی‌ماه خود متن کامل دیدگاه‌‌های علیرضا حاجیان‌زاده را منعکس کرده که در آن، مدیرعامل کانون ده شاخص اصلی برنامه‌ریزی برای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کشور را برشمرده؛ شاخص‌هایی که پایدارسازی، تاکید بر مطالعه‌محور بودن برنامه‌ها، توجه به خانواده‌ی اعضا، موفقیت تحصیلی، تربیت اجتماعی و استعدادیابی، از جمله‌ی آن‌ها عنوان شده است.
محسن حموله، سردبیر و مدیر مسوول این نشریه نیز در سرمقاله‌اش، خطاب به مربیان و کارشناسان کانون سراسر ایران نوشته است که پایدارسازی اعضا و برنامه‌ریزی بلندمدت برای آن‌ها، ضرورتی است که باید در قالب یک تلاش گروهی صورت بگیرد. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، هم‌چنین تاکید کرده است که کانون باید به زمان‌های مختلف یک عضو در خانه، مدرسه و مرکز توجه داشته باشد.
در بخش بعدی، ضمن دو گفت‌وگوی خبری، گزارشی از روند هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان که از 18 تا 24 بهمن برگزار خواهد شد، آمده است. هم‌چنین، دبیر جشنواره‌ی پویانمایی تهران نیز، گزارشی از داوری‌های این جشنواره ارایه کرده است.
این شماره‌ی خبرنامه‌ی کانون، دو پرونده‌ی ویژه نیز دارد که معرفی کامل فعالیت آموزش ساخت انیمیشن/پویانمایی در مراکز کشور، به قلم مربیان هنری، یکی از آن‌هاست. هم‌چنین در بخش دیگری، نگاهی به پژوهش‌های برگزیده‌ی جشنواره‌ی پژوهش کانون شده است.
معرفی تازه‌های کتاب در زمینه‌های شعر و آثار علمی، از دیگر بخش‌های این نشریه است.
پیش‌بینی برنامه‌های کشوری کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه‌ی فجر، مطلب دیگری است که به تفصیل، برنامه‌های مشترک کانون و سازمان‌ها و نهادهای مختلف را برای این ایام اعلام کرده است.
تصویر پوستر طراحی شده از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بالای این گزارش و روی جلد خبرنامه چاپ نیز شده است.
دو کارشناس کانون نیز در مقاله‌ای، فعالیت و دلایل ماندگاری کانون در نیم‌قرن اخیر را بررسی کرده‌اند. یک کارشناس تئاتر کودک نیز در مقاله‌ای از ضرورت‌های ترویج گفت‌وگوی اعضا درباره‌ی آثار هنری، سخن گفته است.
بررسی نقش مربی به عنوان الگوی رفتاری نوجوانان، معرفی آثار یک شاعر کانونی، گزارشی از دیدار مدیرعامل کانون و استاندار تهران و گزارش فعالیت‌های واحد تئاتر و تئاتر عروسکی، از دیگر بخش‌های این شماره هستند.
منوچهر اکبرلو، مستانه تابش، تهمینه حدادی، نسرین خسروشاهی، حمید نوایی لواسانی، بزرگمهر علیزاده، فاطمه زمانی، انسیه موسویان، محمدرضا رستم‌پور، آفرین پنهانی، زهرا محیطی برندق، سعید گل‌ گل، ابراهیم خلیل حاجی کریمی، سامان احمدی، رضا عابدی، محمدحسین رضایی و.. مطالب این شماره از نشریه‌ را نوشته‌اند.
حسین نوروزی دبیر تحریریه‌ی «خبرنامه‌ی کانون» و سیده معصومه دلارستاقی، مدیر داخلی آن است. این شماره در 96 صفحه منتشر شده است.