گسترش فرهنگ رضوی زیر پوست شهر

مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا(علیه‌السلام) معتقد است جریان‌سازی رسانه‌ای برای پوشش خبری جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) می‌تواند باعث گسترش فرهنگ رضوی در جامعه شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سید جواد جعفری در گردهم‌آیی رابطان خبری یازدهمین دوره‌ی این رویداد فرهنگی مذهبی با بیان این مطلب به ارزیابی موفقیت‌های جشنواره در دوره‌های گذشته پرداخت و تاکید کرد که حجم گسترده پوشش رسانه‌ای این رویداد و دست‌آوردهای آن باعث توجه بیشتر مردم به معارف رضوی و به تعبیر او گسترش فرهنگ رضوی زیر پوست شهر شده است.
وی با بیان‌این‌که امام هشتم را عالم آل محمد می‌دانند، اظهار داشت: به نظر من غربتی که از آن سخن می‌گوییم در واقع این است که آن‌گونه که شایسته است نمی‌توانیم از این دانش و علم و معارف ایشان بهره‌مند شویم رسانه‌ها می‌توانند با جریان‌سازی فرهنگی کاری کنند که تمام ایران روزی به احترام امام رضا(ع) در تمامی عرصه‌ها به‌پا خیزد.
جعفری با تاکید بر این‌که موفقیت جشنواره را مرهون رسانه‌ها می‌دانیم اظهار داشت در حوزه جریان سازی رضوی بسیاری از هنرمندان و نویسندگان برای نگارش کتاب، ساخت فیلم و دیگر تولیدات ادبی و هنری، ابراز علاقه و تمایل می‌کنند و این حجم از تولید و تلاش برای گسترش فرهنگ رضوی به‌واقع اعجاب‌آور است.
 مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا(علیه‌السلام) در ادامه تصریح کرد که نقش رابطان خبر در این جشنواره، ایجاد ارتباط بین ارباب اندیشه و اصحاب قلم با مردم است و توانمندی‌های فکری و رسانه‌ای پلی خواهد شد تا دست آوردها و مفاهیم ناب رضوی عرضه شود.
جعفری توجه به ایجاد شادمانی همراه با ترویج فعالیت‌های معنوی را در دهه کرامت با اهمیت دانست و یادآوری کرد که رسانه‌ها می‌توانند چهره‌های فعال و هنرمندان شاخص در گسترش فرهنگ رضوی را به مردم معرفی کنند.
وی در بیان دست‌آوردهای جشنواره به تجلیل از کانون به ویژه‌ جشنواره کتاب‌سازی رضوی آن پرداخت و گفت: در کمیته برنامه‌ریزی جشنواره وقتی مطرح شد که کانون می‌خواهد جشنواره کتاب‌سازی برپا کند پیش خودم گفتم یعنی‌چه؟ اما امروز می‌گویم اگر کسی بخواهد ببینید در حوزه فرهنگ‌سازی رضوی چه اتفاق بزرگی توسط کودکان و نوجوانان افتاده باید سری به سیستان و بلوچستان بزند و این آثار ارزشمند را از نزدیک ببیند.
جعفری همچنین یادآوری کرد که اگرچه تولید محصولات فرهنگی برای بنیاد امام رضا(علیه‌السلام) دارای اهمیت است اما این، همه‌ی هدف ما نیست ما به دنبال فرهنگ‌سازی رضوی در جامعه هستیم.
گردهم‌آیی رابطان خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و کمیته کودک و نوجوان آن روز 29 مرداد 1392 به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.
سید صادق رضایی: جشنواره رضوی صاحب مکتب شده است
رییس کمیته کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در این گردهم‌آیی تاکید کرد که با برپایی این رویداد در حوزه‌های مختلف هنری و ادبی مکتب ویژه‌ای به‌وجود آمده است و از این پس می‌توان از این سبک‌ها در کشور با عنوان موسیقی رضوی، سینمای رضوی، ادبیات رضوی و ... نام برد.
سید صادق رضایی گفت که هدف ویژه‌ی این کمیته این است که با فعالیت‌های خود دست کودکان و نوجوانان را در دست اهل‌بیت (علیهم‌السلام) قرار دهیم و آن‌ها را - که از فطرتی پاک برخوردارند - با معارف رضوی آشنا کنیم.
مدیرعامل کانون تصریح کرد که کانون همواره به صورت ویژه در خدمت جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) خواهد بود.
کانون برگزاری شانزده جشنواره را در چهارچوب یازدهمین دوره‌ی این رویداد برعهده دارد.
در ادامه این گردهم‌آیی ناصر نبی‌زاده معاون فرهنگی هنری بنیاد امام رضا(علیه‌السلام) نیزگزارشی از برپایی هفته‌های فرهنگ رضوی در کشور ارایه کرد و گفت که این برنامه‌ها باعث شده تا قشر گسترده‌تری از آثار جشنواره بهره‌مند شوند.
وی همچنین تاکید کرد که برپایی این هفته‌ها از سوی کانون نیز دست‌آوردهای خوبی به همراه داشته است.
بر اساس این گزارش بخش دیگری از این گردهم‌آیی به بیان دیدگاه‌های چند مسوول خبری جشنواره اختصاص داشت و آن‌ها در سخنان کوتاه خود بر توجه به کیفیت تولید محتوای رسانه‌ای و توجه به ابعاد ملی و بین‌المللی جشنواره تاکید کردند.
همچنین راه اندازی یک خبرگزاری ویژه، تغییر و رونمایی از پرتال جدید جشنواره در دهه کرامت و انتشار یک مجله داخلی ویژه جشنواره از جمله خبرهایی بود که این مسوولان خبری جشنواره به آن اشاره کردند.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) شهریور 1392 هم‌زمان با دهه کرامت در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.