مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان میزبان قصه گویان رضوی

عسگری فر از خانواده ها دعوت کرد تا با حضور خود در این جشنواره در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ رضوی سهیم باشند

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی با حضور عسگری فر دبیر جشنواره و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.
عسگری فر از برگزاری جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان در روزهای 23 و 24 شهریور خبر داد و از خانواده ها دعوت کرد تا با حضور خود در ترویج فرهنگ رضوی سهیم باشند.
مدیر کل کانون استان اجرای دقیق زمان بندی های پیش بینی شده به منظور برگزاری با کیفیت جشنواره را مود تاکید قرار داد و ابراز امیدواری نمود با عنایت های همیشگی حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) و با همت همه همکاران این جشنواره که متعلق به امام رضا می باشد به خوبی برگزار شود.
در پایان برنامه های افتتاحیه،برنامه های جنبی جشنواره،کارگاه های تخصصی،نمایشگاه جشنواره،اختتامیه و ... مورد بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی در چهارچوب یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) با هدف اشاعه‌ و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، افزایش شناخت مخاطبان نسبت به سیره‌ی عملی امام رضا(ع) به واسطه‌ی قصه‌گویی، ارتقای قصه‌گویان و دستیابی به روش‌های جذاب در زمینه‌ی قصه‌گویی مذهبی و شناسایی متون مناسب برای قصه‌گویی رضوی به میزبانی کانون استان اصفهان 23 و 24 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان ابتدای خیابان توحید برگزار خواهد شد.
جوایز برگزیدگان جشنواره‌:
در بخش مربیان: لوح تقدیر + تندیس جشنواره + بسته‌ی فرهنگی + کمک‌هزینه‌ی سفر زیارتیبه مبلغ 000/400 تومان
در بخش آزاد: لوح تقدیر + تندیس جشنواره + بسته‌ی فرهنگی + کمک‌هزینه‌ی سفر زیارتیبه مبلغ 000/400 تومان
در بخش نوجوانان : لوح تقدیر + تندیس جشنواره + بسته‌ی فرهنگی + کمک‌هزینه‌ی سفر زیارتیبه مبلغ 000/300 تومان
در بخش بین‌الملل: (با هماهنگی امور بین‌الملل تقدیر به عمل می‌آید) لوح تقدیر + تندیس جشنواره + بسته‌ی فرهنگی + کمک‌هزینه‌ی ایاب و ذهاب و اسکان
محورهای موضوعی جشنواره:
مراحل مختلف زندگی امام رضا(ع) •
شخصیت علمی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی امام رضا(ع) •
معجزات امام رضا(ع) •
خاطرات زیارت و آداب مربوط به آن با توجه به شرایط فرهنگی مناطق مختلف کشور
جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ ایرانیان
حرکت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه به طرف ایران
خانواده و وابستگان امام رضا(ع) •
روایت عاشورا در سیرهی امام رضا(ع)