حضور کودکان ایران با چهل هزار اثر در جشنواره‌های رضوی

هم‌اندیشی اعضای کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) با ارایه‌ی گزارش دبیران 16 جشنواره این کارگروه در تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 16 دبیر جشنواره‌های رضوی که توسط کانون برگزار می‌شود صبح روز 4 شهریور در تهران و با حضور سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی‌ هنری امام رضا (علیه‌السلام) گزارش‌هایی را از مراحل برگزاری این رویداد‌های فرهنگی‌مذهبی در استان خود ارایه کردند.
 
تقویت حس خداشناسی در کودکان با برپایی جشنواره‌های رضوی
محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون در ابتدای این نشست گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر احیای مبانی اسلامی است و تمامی امکانات و منابع خود را در مسیر این هدف قرار می‌دهد.
وی با بیان این‌که یکی از ساحت‌های فعالیت‌های کانون برنامه‌های مذهبی است اضافه کرد: با این دیدگاه فعالیت و ماموریت کانون، پرورش فکری و گسترش عقلانیت در مسیر مبانی اسلامی است و تلاش می‌کنیم از این راه حس خداشناسی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم.
دبیر کار گروه کودک ونوجوان جشنواره در عین حال گفت در جشنواره‌های رضوی نیز در تلاش هستیم تا کودکان و نوجوانان با سیره‌ی امام رضا(علیه‌السلام) آشنا شوند و در رفتار و عمل خود این شیوه و سبک زندگی را به کار بگیرند.
وی از ارسال بیش از 40 هزار اثر کودکان و نوجوانان به جشنواره‌های رضوی کانون خبر داد.
معاون فرهنگی کانون تاکید کرد که رسیدن به این هدف‌ها در جشنواره رضوی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست ما در عین حال به دنبال آسیب‌شناسی جشنواره‌ها و تغییر شیوه‌نامه در دوره‌های آینده هم هستیم.
 
دو فیلم رضوی آماده تولید
علی گنج کریمی معاون تولید کانون نیز در این نشست از تصویب دو عنوان فیلم‌نامه با عنوان‌های «زائر» و «به سوی او» و ارایه آن به دو کارگردان خبر داد و افزود سیاست این معاونت در حوزه‌ی فعالیت‌های رضوی گزیده کار کردن و الگوسازی است و به همین دلیل با دقت و محتاطانه گام برمی‌داریم و عجله‌ای برای تولید این آثار نداریم.
وی رشد کمی و کیفی حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های رضوی کانون را خوشحال کننده دانست و گفت: امسال از تمامی مراکز کانون خواسته شده بود تا به اختیار خود در این جشنواره‌ها شرکت کنند و تصور می‌کردیم شاید این آمار کاهش پیدا کند ولی خوشبختانه شاهد رشد آمار شرکت‌کنندگان هستیم.
در این هم‌اندیشی که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برگزار می‌شود تعدادی از مدیران ستادی کانون نیز دیدگاهای خود را بیان کردند.
بعد از ظهر روز 4 شهریور و در ادامه این هم‌اندیشی سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا(علیه‌السلام) و سید صادق رضایی مدیر عامل کانون و رییس کار گروه کودک و نوجوان جشنواره سخنرانی خواهند کرد.
بیان مسایل و مشکلات پیش‌روی و پیشنهاد‌های حاضران پایان بخش این هم‌اندیشی خواهد بود.
16 جشنواره‌‌ی کار گروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در دهه‌ی کرامت از اواسط شهریور تا بیست‌و‌ششم همین ماه در 15 استان خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، مازندران، کرمانشاه، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، همدان، تهران، فارس، کردستان، یزد و خراسان رضوی برگزار می‌شود.