کد خبر: 222406
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
بازدید 3246
دومین جلسه کمیته تخصصی هفته ملی کودک در گیلان برگزار شد

دومین جلسه کمیته تخصصی هفته ملی کودک استان گیلان با حضور اعضای کمیته در تاریخ 6/7/92 در سالن اجتماعات مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان مدیر کل کانون استان و دبیر کمیته هفته ملی کودک در استان گیلان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس یادآور شد: دوران کودکی از مهمترین و حساس ترین دوران زندگی انسان است که ثمرات تربیتی آن همه ی دوران زندگی انسان را در برمی گیرد و جامعه آرمانی، جامعه ای است که مسیر حرکت و پیشرفت خود را از آموزش و تربیت کودکان آغاز کند.
علیزاده در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان توجه به ارزش ها و باورهای اسلامی را در مقابله با تهاجمات فرهنگی موثر دانست و اظهار امیدواری کرد با همت جمعی دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف و آرمان های جمهوری اسلامی ایران و خدمتگزاری به کودکان و سرمایه های کشور کوشا باشیم.
معاون فرهنگی کانون استان نیز برنامه های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک را عنوان وسایر اعضای کمیته نیز ویژه برنامه های سازمان خود را اعلام کردند.
برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک با همکاری سایر دستگاه های اجرایی عضو کمیته هفته ملی کودک و همزمانی با جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در استان گیلان از جمله مباحث این جلسه بود.
این جلسه با حضور نمایندگانی از ادارات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز گیلان، هلال احمر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان، بهزیستی، آموزش و پرورش، حفاظت محیط زیست، دانشگاه گیلان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار شد.
نواختن زنگ روز جهانی کودک در 15 مهر در تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی، جشنواره روز جهانی کودک، جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان، اهدای کتاب به کودکان نیازمند، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع های مختلف و مرتبط با کودکان، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کودکان و والدین، توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی در بین کودکان، کاروان شادی ویژه کودکان مناطق محروم و دورافتاده، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان های کودکان، برگزاری جشن در مهدهای کودک، برگزاری گفتمان های مدرسه ای و مسجدی ویژه خانواده ها، کودکان با حضور اساتید، اجرای ویژه برنامه کودک در صداوسیما، آموزش فرهنگ ترافیک و بازدید کودکان از شهرک ترافیک، برگزاری همایش و توزیع بسته های آموزشی ایمنی، بازدید رایگان از موزه های مختلف استان و برگزاری کارگاه آموزش فرهنگ زیست محیطی برای کودکان از جمله ویژه برنامه های کمیته هفته ملی کودک در استان گیلان می باشد.
گفتنی است هفته ملی کودک به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام‌گذاری شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دبیر کمیته هفته ملی کودک تعیین شده است.