کد خبر: 223251
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
بازدید 4513
پایان دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان

دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در تاریخ 18مهر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان مرکز فرهنگی هنری تالش و مرکز شماره دو انزلی دو میزبان دیگر دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان بودند که در تاریخ 18مهر با اعلام برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله استانی به کار خود پایان دادند.
دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان با حضور مسوولان شهرستان، مسوولان کانون استان و شرکت اعضای برگزیده مراکز فرهنگی هنری ماسال، شاندرمن، رضوانشهر، چوکا، اسالم، تالش، مراکز شماره یک و دو آستارا در مرکز فرهنگی هنری تالش برگزار شد.
در این جشنواره مدیر کل کانون استان در خصوص فعالیت های کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان و اهداف برگزاری جشنواره قصه گویی نکاتی را برای حاضرین بیان کرد.
سخنران دیگر جشنواره شعبانی فرماندار شهرستان تالش بود که در سخنان خود به اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری و تاثیرات آن بر کودکان و نوجوانان اشاره کرد. وی افزود: باید کودکان و نوجوانان را دریابیم و برای داشتن جامعه ایی سربلند  به امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان توجه ویژه داشته باشیم.
سپس کودکان و نوجوانان با قصه هایی شیرین به قصه گویی پرداختند. مرکز فرهنگی هنری تالش در روزهای برگزاری  دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان میزبان 500 دانش آموز کودک و نوجوان بود و این جشنواره با اعلام سه برگزیده کودک و سه برگزیده نوجوان در تاریخ 18 مهر پایان یافت.
این جشنواره از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، بخشداری و اصناف شهرستان تالش در مرکز فرهنگی هنری تالش برگزار شد.
مرکز فرهنگی هنری شماره دو انزلی میزبان دیگر جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان
این جشنواره با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، فرمانده سپاه، رییس آموزش و پرورش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انزلی و مسوولان کانون استان و اعضای برگزیده مراکز فرهنگی هنری در مرکز فرهنگی هنری شماره دو انزلی برگزار شد.
معاون فرهنگی کانون در این جشنواره از خداوند مهربان به عنوان بهترین قصه گو یاد و اظهار کرد: قصه گویی بهترین روش برای انتقال فرهنگ و ارزش هاست و یکی از ابزارهای تربیتی مناسب برای کودکان و نوجوانان به شمار می آید.
سخنران دیگر جشنواره حسینی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان انزلی بود که به اهمیت دوران کودکی اشاره و نقش اولیای تربیتی را در موفقیت کودکان و نوجوانان مهم و موثر برشمرد.
در مراسم افتتاحیه جشنواره، آیناز هاشم پور با قصه ی گیلکی برای مهمانان قصه گویی کرد. موسیقی کودکان و قصه گویی فاطمه آقاجانی اولین قصه گوی کودک با عنوان "من چفیه هستم "که مورد تشویق مسوولان قرار گرفت، از دیگر برنامه های این مراسم بود.
این جشنواره نیز با اعلام سه برگزیده و راه یافته به مرحله استانی در بخش کودک و نوجوان به کار خود پایان داد.
گفتنی است برگزیدگان چهار حوزه (رودبار، لنگرود، تالش و انزلی) در جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان استانی که آبان ماه برگزار خواهد شد، باهم به رقابت می پردازند.