برگزاری مناسب برنامه‌های کودک از وظایف دینی و فرهنگی است

دبیر گرامی‌داشت هفته ملی کودک در ایلام و تعدادی از دست‌اندرکاران با امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این نشست ابتدا علیاشرف صندوق‌آبادی مدیرکل کانون ایلام و دبیر هفته ملی کودک گزارشی از فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌های کانون ایلام در این هفته را ارایه کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام محمد نبی لطفی با اشاره به جایگاه کودک در برنامه‌های دینی و تاکید بر این که شخصیت اصلی و انسانیت از دوران کودکی شکل می‌گیرد افزود: در هیچ مکتب آسمانی به اندازه‌ی اسلام بر تعلیم و تربیت کودک تاکید نشده است و این نشانگر توجه دقیق اسلام به کودکان است حتی در اسلام به انتخاب نام مناسب برای کودک بسیار سفارش شده است.
امام جمعه ایلام همچنین ضمن تجلیل از تلاش دست‌اندرکاران برنامه‌های کودک و نوجوان، برگزاری برنامه‌های مناسب و با کیفیت در هفته ملی کودک را از وظایف دینی کانونی‌ها دانست.
 بر اساس این گزارش جشن هفته ملی کودک با حضور گسترده‌ی خانواده‌ها و کودکان ایلامی در پارک فرهنگی، تفریحی چغاسبز برگزار شد.
در این جشن که با بخش‌های افتتاحیه جشن، نمایشگاه دست‌آوردهای کانون، سخنرانی معاونت سیاسی امنیتی استانداری، دبیر هفته ملی کودک، جشن بادبادک‌ها، خواندن پیمان‌نامه حقوق کودک، سرود ویژه روز جهانی کودک، پرواز کبوتران صلح و غرفه‌های بادبادک‌سازی، گریم و نقاشی و کاردستی همراه بود.
بر همین اساس شانزده سازمان و دستگاه فرهنگی‌، اجرایی در جشن هفته ملی کودک به عنوان اعضای ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک با کانون همکاری داشتند و تعدادی از این سازمان‌ها غرفه‌های مستقلی را برای بچه‌ها راهاندازی کردند.
 ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با برنامه‌های متنوع و پر نشاط با هدف گرامی‌داشت جایگاه و مقام کودک در بین جامعه و یادآوری حقوق به مدت یک هفته در سراسر کشور با میزبانی کانون و همکاری اعضای ستاد در حال برگزاری است.