دریافت 3 هزار اثر توسط دبیرخانه همایش عاشورایی کرمان

دبیر هفدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی از ارسال نزدیک به 3 هزار اثر عاشورایی از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش در کرمان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیه یاوری  با اعلام این خبر گفت: همایش هفدهم با موضوع "راز رشید" و محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (علیه السلام) در دو بخش انگلیسی و فارسی برگزار ‌شد که با پایان یافتن مهلت ارسال آثار نزدیک به 3 هزار اثر عاشورایی در 9 بخش جداگانه توسط دبیرخانه همایش دریافت شده است
وی با اشاره به اعلام فراخوان انگلیسی این همایش در قالب شعر و داستان یادآور شد: فراخوان فارسی همایش به صورت کشوری و در قالب ‌های شعر، داستان، مقاله، نشریه الکترونیک، نشریه دیواری، سفال، نقاشی، عکس و قصه گویی منتشر شد.
یاوری استقبال مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این رویداد دینی را بسیار خوب ارزیابی کرد.
کارشناس مسوول ادبی کانون کرمان تصریح کرد: بر این اساس، چهارصد اثر در بخش شعر، سیصد اثر داستان، 30 مقاله، هشت‌‌‌‌صد و 22 اثر نقاشی، یک‌صد و 12 اثر در بخش سفال، 90 اثر قصه‌گویی‌، نهصد اثر در قالب عکس، 16 نشریه الکترونیک، 45 نشریه دیواری و 40 اثر شعر و داستان انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال و مورد داوری قرار گرفت، هم‌چنین 200 اثر متفرقه نیز از چرخه داوری خارج شده است.
وی یادآور شد: روند داوری آثار ارسالی به هفدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان مانند دوره قبل با کدگذاری آثار انجام شد و پس از آن آثار بدون نام خلق‌ کننده اثر در اختیار داوران همایش قرار گرفت و نفرات برگزیده در هر بخش به صورت جداگانه و به تفکیک اعضا و مربیان انتخاب شدند که اسامی برگزیدگان در پیوست خبر قابل مشاهده است.
دبیر همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان برگزاری دو نشست با حضور محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر عاشورایی را از جمله برنامه‌های همایش مذکور برشمرد و اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار برگزیده همایش در محل برگزاری این برنامه برپا خواهد شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: 9 نشست تخصصی با موضوع هر بخش همایش با حضور اعضای برگزیده برگزار و کارشناسان و مربیان کانون کرمان تجربه‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند داد.
همایش هفدهم با موضوع «راز رشید» و با محوریت وجوه شخصیت و زندگانی حضرت ابوالفضل العباس(علیه‌السلام) برای دو گروه سنی کودک و نوجوان 7 تا 17 سال و بزرگسالان برگزار می‌شود و هفتم آذر ماه طی آیینی از برگزیدگان این همایش در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان تجلیل خواهد شد.

اسامی برگزیدگان هفدهمین همایش عاشورایی کرمان