حاجیان‌زاده: کانون در عرصه‌ی هنر و ادب تاثیرگذار است

نخستین روز کاری علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید وی بر اهمیت و نقش کانون در ارتقای فکر و اندیشه کودکان ایرانی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی در آیین معارفه‌ی خود که با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: خداوند را شاکرم که این امانت ارزشمند معنوی و تاثیرگذار بر روی نسل‌ها را در اختیار ما و همکاران‌مان قرار داده است کانون در عرصه‌ی تعلیم و تربیت و هنر و ادب و هنر ایرانی اسلامی و شکوفایی استعداد و ساختن انسان‌هایی با انگیزه، مومن و کارآمد نقش مهمی بر عهده دارد و مورد توجه مقام معظم رهبری نیز هست.
وی با قدردانی از تلاش‌های سیدصادق رضایی مدیرعامل سابق و اعضای هیات مدیره پیشین با بیان حدیثی از حضرت علی(علیه‌السلام) با این مضمون که در هنگامی که شرایط بر وفق مراد شماست خوشحال و مغرور نباشید و زمانی که موافق میلتان نیست اندوهگین نشوید چرا که هر دو این حالت‌ها امتحان الهی است تاکید کرد که پذیرفتن امانت کانون خود یک امتحان الهی است که باید شکرگزار آن باشیم.
حاجیان‌زاده حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را در این آیین - که صبح روز 12 آذر 1392 در سینما تئاتر کانون برگزار شد - نشان از حمایت وزیر از کانون دانست.
 
رضایی: مراکز، همیشه قبله‌ی کانون است
سیدصادق رضایی نیز در این آیین از جمع مربیان و کارشناسان و کارکنان کانون قدردانی کرد و گفت: همان‌طور که همیشه گفته‌ام مراکز فرهنگی، هنری قبله‌ی فعالیت‌های کانون است و باید از تمامی مربیان مراکز اعم از تمام وقت و پاره وقت و کارشناسان و کارکنان کانون تشکر کنیم.
وی دکتر فانی را سرمایه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی خواند و آرامش و فروتنی وی را نشات گرفته از علم و دانش او دانست و اضافه کرد این آرامش به بدنه وزارت آموزش و پرورش تزریق می‌شود و باید از این آرامش به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی در کانون و وزارت استفاده کنیم.
رضایی از دکتر حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش که مسوولیت کانون را در چهار سال گذشته به وی سپرده بود، نیز قدردانی کرد.
وی از علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید به عنوان چهره‌ای یاد کرد که دارای شناخت خوبی از مباحث فرهنگی و فعالیت‌های کانون است و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون متولد سال 1339 در تهران است و که در کارنامه‌‌ی کاری‌اش در وزارت آموزش و پرورش سوابقی مانند مدیرکلی دفتر انتشارات کمک آموزشی و مدیر مسولی نشریات رشد، ریاست اتحادیه انجمن‌های اسلامی، عضویت در شورای مرکزی این اتحادیه، مدیر کلی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در زمان تصدی محمدعلی نجفی، سمت مشاور وزیر آموزش و پرورش و فعالیت در سمت رابط وزیر آمورش و پرورش با سازمان صدا و سیما و عنوان مشاور فرهنگی رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی این وزارت را ثبت کرده است.
فعالیت‌های وی در عرصه نشریات کودک و نوجوان و ارتقای کیفیت کتاب‌های درسی قابل توجه بوده است.