کد خبر: 224872
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
مدیرعامل جدید دورنمای محیط کاری کانون را ترسیم کرد

مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین جلسه‌ی خود با اعضای شورای معاونان کانون تصویری از دورنمای محیط کاری را ترسیم کرد که توجه به مسایل اخلاقی و روابط انسانی از مهم‌ترین این معیارهاست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده که روز 12 آذر 1392 این مسوولیت را به صورت رسمی از سیدصادق رضایی تحویل گرفت در این جلسه تاکید کرد که ایجاد یک محیط کاری مبتنی بر روابط اخلاقی و انسانی و توجه به رفع مشکلات حقوقی کارکنان باعث تقویت فرهنگ سازمانی می‌شود و از این راه همکاران، با نشاط بیشتری به فعالیت‌های خود می‌پردازند.
وی با ‌بیان این‌که ادعای ما در کانون تعلیم و تربیت است یادآور شد که بحث فرهنگ سازمانی، بحث فرهنگ مبتنی بر اخلاق دینی، فرهنگ مبتنی بر اخلاق انسانی و صمیت و دوست داشتنی بودن محیط یکی از معیارهایی است که به آن اهمیت می‌دهم و باید تلاش کنیم خودمان را زودتر از دیگران تربیت کنیم.
مدیرعامل کانون با بیان این‌که کار فرهنگی با شیوه‌های دستوری پیش‌ نمی‌رود اهمیت توجه به نگاه کارشناسی را ضروری دانست و گفت: شخصی مثل من و هر مدیر دیگری ممکن است سال‌ها تجربه کار مدیریتی در محیط‌های فرهنگی و انتشاراتی و هنری و غیره داشته باشیم اما بالاخره فکر جمعی و عقل جمعی است که می‌تواند کار را پیش ببرد من به شدت معتقد به کار کارشناسی هستم و تلاش می‌کنم این نگاه در کانون تقویت شود.
حاجیان‌زاده گفت در دوره‌های مدیریت در انتشارات کمک آموزشی و اداره کل روابط عمومی نامه‌ها را بدون کارشناسی مورد تایید قرار نمی‌دادم و بارها با همکارانم جلسات کارشناسی برگزار می‌کردیم تا به یک نتیجه واحد برسیم.
مدیرعامل کانون هم‌چنین توجه به سلامت در محیط کاری را یکی از دیگر معیارهایش برای ترسیم دورنمای محیط کاری کانون عنوان کرد و توضیح داد که در حوزه فرهنگی باید با سلامت پیش برویم و این موضوع شامل سلامت در مسایل مالی، پایبندی به فرائض و سلامت در نگاه‌های سیاسی است من به شدت معتقدم که در کار فرهنگی باید از گرایش‌های سیاسی پرهیز کنیم و از همه درخواست می‌کنم با هم در این زمینه همراه شویم.
مدیرعامل کانون در ادامه به شباهت‌های محیط‌های کاری قبلی که در آن مسوولیت داشته مانند انتشارات کمک آموزش و مجلات رشد با فعالیت‌های کانون اشاره کرد و گفت در همان دوره‌ها با بسیاری از هنرمندان، نویسنده‌ها و تصویرگران کتاب آشنا شده و حتی در برخی از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب مانند فرانکفورت و بولونیا با نمایندگان کانون در ارتباط بوده است.
وی در پایان از تلاش‌های سیدصادق رضایی مدیرعامل سابق تشکر و قدردانی کرد و خواستار همکاری اعضای شورای معاونان کانون در دوره جدید شد.