هم‌راه با حسین فهمیده در سوگ حضرت قاسم (ع) گریستیم

کارکنان کانون استان قم هم‌چون سال‌های گذشته در سال‌روز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و هم‌زمان با دهه‌ی امر به معروف و نهی از منکر در هیئت عزاداران حضرت قاسم (ع) به عزاداری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این مراسم عزاداری که با قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی همراه است در دهه‌ی اول ماه محرم همه روزه صبح در محل مجتمع کانون استان قم برپاست.
بر این اساس روز پنج شنبه 8 آبان ماه هیئت عزاداران حضرت قاسم (ع) با دعوت از مربیان و کارکنان مراکز استان شور و حال دیگری به خود گرفت.
هم‌چنین پس از قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی، حجت الاسلام والمسلمین پایدار حسینی؛ از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص ضرورت انجام فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف قیام حضرت امام حسین (ع)، شیوه‌های مختلف آن و هم‌چنین نقش اثرگذار نوجوان شهید حسین فهمیده به عنوان برپادارنده‌ی این فریضه‌ی الهی مطالبی را بیان کرد.
به گفته‌ی وی شخصی که به نیکی‌ها دعوت کرده و از بدی‌ها نهی می‌کند در واقع نزدیک ترین و شبیه ترین افراد به رسول خداست و جایگاه او جایگاه جانشینی خدا بر روی زمین خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین پایدار حسینی با اشاره به اینکه امر به معروف تنها در تذکر لسانی خلاصه نمی‌شود گفت: اثرگذاری روش های غیرمستقیم امر به معروف و نهی از منکر بیشتر است و باید از ابزارهای تشویقی، الگوسازی، اشارات غیرمستقیم و... استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به جامعه‌ی خود بی تفاوت باشیم افزود : شهید فهمیده نوجوانی بود که از قاسم ابن الحسن(ع) ؛ نوجوان شهید کربلا تبعیت کرد. او هم مانند قاسم آگاه از اتفاقات زمان خود بود و با درک شرایط موجود خود را مسئول و موظف دانست تا برای برپاداشتن دین خدا قدمی بردارد و امام خود را یاری کند.
وی افزود : محمدحسین فهمیده حتی با خود فکر نکرد که منتظر اقدام نیروهای کمکی و هم‌رزمانش شود همان‌طور که امام حسین (ع) نیز با وجود کمی تعداد یارانش در مقابل دشمن ایستاد.
این عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در سخنان پایانی خود جمله ای را از امام خمینی (ره) نقل کرد که فرموده اند: اگر نهی کردن ما از منکر ریشه‌ی گناه را نمی‌کند اما از حجم گناه کم می‌کند، باز هم واجب است که نهی از منکر کنیم.
شایان ذکر است مراسم عزاداری و روضه خوانی هیئت عزاداران حضرت قاسم(ع) همه روزه تا پایان هفته‌ی جاری در محل نمازخانه‌ی مجتمع کانون استان قم برپا خواهد بود.