اعضای کودک و نوجوان کانون سفیران ترویج مصرف بهینه آب در خانواده ها خواهند بود

اردوی تابستانی اعضاء فعال دختر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد
 
اردوی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویرر احمد ویژه‌ اعضای فعال دختر مراکز فرهنگی هنری کانون با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی و با شعار« آب یعنی زندگی»
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد،اردوی استانی با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی و با شعار« آب یعنی زندگی »از  10لغایت 12 شهریور ماه در اردوگاه نور شهر سی سخت برگزار شد.
 بنابراین گزارش، کارگاههای فرهنگی ، هنری و ادبی با فعالیتهایی همچون کاردستی ،نقاشی ، نمایش خلاق و کارگاه های ادبی برگزار شد.
 حضور در دامن طبیعت و کوهپیمایی ،آموزش امداد و نجات ،کمک های اولیه با حضور کارشناسان سازمان حلا احمر استان  ، نشست تخصصی با موضوع مصرف بهینه آب با حضور کارشناسان سازمان آب و فاضلاب ،پروازر بادبادک ها و جشنواره غذاهای محلی از دیگر برنامه هایی بود که در طی این سه روز باحضور اعضاء نوجوان دختر برگزار شد.  
مراسم افتتاحیه اردو
در مراسم افتتاحیه این اردو عیسی گرجی‌زاده  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان  با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ،هنری و ادبی  اعضای مراکز فرهنگی و هنری  استان در زمینه ترویج مصرف بهینه آب اظهار کرد: در سال جاری بخشی از برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل  با موضوع آب و اهمیت آن بود تا نسل نوجوان هرچه بیشتر با مقوله آب و مشکلات ناشی از کمبود آن آشنا شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای ترویج مقولات فرهنگی به خصوص در زمینه مصرف بهینه آب می توان از ظرفیت کانون و اعضای آن به خوبی بهره برد.
وی بیان کرد: اعضای کودک و نوجوان کانون  پرورش فکری سفیران ترویج مصرف بهینه آب در خانواده ها خواهند بود و آنها مروجان خوبی در زمینه مصرف بهینه آب در میان خانوده‌ها می‌توانند باشند.
مدیر اجرایی اردو در سخنا نش ضمن تشکر از حضور فعال مربیان و اعضاء خاطر نشان کرد: برگزاری اردو اتفاق بزرگ و ارزشمندی برای کانون استان کهگیلویه و بویر احمد بود. وی با اشاره به فعالیت های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود، افزود : مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی استان باید با مطالعه و تلاش اطلاعات و دانسته های خود را به روز کرده تا بتوانند پاسخ گوی ذهن خلاق کودکان و نوجوانان امروزی باشند.
وی با اشاره به اینکه زندگی امروز ما به نوعی با زندگی ماشینی عجین شده است و کودکان ونوجوانان ما با سرعتی که پیشرفت تکنولوژی دارد روز به روز تنها وتنهاتر می شوند، اضافه کرد که این هنر مربیان کانون را می طلبد که تمام تلاش خود را با ایجاد فضایی با نشاط ، به تقویت حس زیبا شناسی اعضاء و آشنایی آنها با مهارت های زندگی و بهره گیری از آداب و احکام اسلامی ، پرورش حس مسئولیت پذیری و تقویت همدلی و همکاری اعضاء  فراهم کنند.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویر احمد:
در ادامه سید یعقوب فرجی با تقدیراز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت برگزاری این همایش عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند عاملی مهم در ترویج مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر این نعمت الهی باشد.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه کودکان و نوجوان می‌توانند به عنوان همیاران آب در ترویج مصرف بهینه آب شرب نقش بسزایی داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از زبان هنر و شعر به خصوص در میان کودکان و نوجوانان می‌تواند همه اقشار مردم را نسبت به خطر کمبود آب و جلوگیری از هدر رفت آن آگاه کند.
گفتنی است در حاشیه این همایش برنامه های مختلف از قبیل اجرای سرود، نمایش و مسابقه با موضوع مصرف بهینه آب توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام شد.
همچنین در این همایش بسته‌های تبلیغاتی از قبیل شیرهای کاهنده فشار آب، کتابچه  و برچسب‌هایی با موضوع بهینه‌سازی  مصرف آب و راه‌های جلوگیری از هدر رفت آب در بین اعضای کانون و مربیان آنها توزیع شد .
 امام جمعه شهر سی سخت :
امام جمعه شهر سی سخت هم طی سخنانی حمایت از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را در راستای تربیت دینی کودکان ونوجوانان ضروری دانست  و اضافه کرد دین ما به نوجوانان و جوانان توجه ویژه دارد و مسئولین استانی باید زمینه شکوفایی ذهن های خلاق آنها را فراهم کنند و برنامه های فرهنگی و هنری اجرا کنند که اثر سوء تربیتی نداشته باشد  .
در خاتمه برنامه افتتاحیه از اعضای برگزیده مسابقات کشوری و مسابقات رضوی با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد..
نسشت تخصصی هلال احمر
کارشناسان وامدداگران هلال احمر شهرستان دنا  باحضور در اردوگاه نور شهر سی سخت  به صورت کارگاهی و نشست تخصصی به اعضاء نوجوان دختر ، آموزش کمک های اولیه و امداد نجات دادند.  در این آموزش اعضاء با روش های مقدماتی کمک به مجروحان در سوانح مختلف آشنا شدند.
 تک فریم ماندگار و زیبای دنا که اعضاء کانون برای اولین بار شاهد آن بودند.
در عصر روز اول اردوی تابستانی اعضاء فعال مراکز فرهنگی هنری استان ، برنامه حضور در دامن طبیعت و کوه پیمایی اجرا گردید.
در این کوه پیمایی که اعضاء به سمت آبشار نول در دامنه زیبای دنا در حرکت بودند ،با راهنمایی محیط بانان شاهد بزهای کوهی بودند که در  حیات وحش و طبیعت دل انگیز دنا مشغول چرا بودند ، صحنه زیبایی که اعضا برای اولین بار شاهد آن بودند.
پرواز باد بادک ها بر فراز تپه قلات شهر سی سخت
در روز دوم اردوی تابستانی اعضاء دختر مراکز فرهنگی و هنری، بادبادک های ساخت دست اعضاء بر فراز تپه قلات شهر سی سخت به پرواز در آمد.
بنابر این گزارش ، یکی از برنامه های پش بینی شده در این اردو ،کارگاه کاردستی بود که اعضا با ساخت بادبادک و نوشتن شعار اردو «آب یعنی زندگی» بر روی تپه قلات شهر سی سخت حضور یافته و آنها را به پرواز در آوردند.
جشنواره غذای محلی آیینی برای معرفی مناطق مختلف  استان
جشنواره غذاهای محلی با حضور و همکاری اعضای شرکت کننده در اردو برگزار شد.این جشنواره به منظور معرفی غذاهای سنتی و محلی و آشنایی اعضای کانون با  این غذاها برگزار شد.در جشنواره غذاهای محلی, انواع غذاهای محلی و سنتی تهیه شد .
مراسم اختتامیه
در مراسم اختتمایه اعضاء برنامه های شاد و مفرحی اجرا کردند و در آخر نیز کلیپی از فعالیت های اعضاء پخش شد در این مراسم امام جمعه شهر سی سخت با اهداء لوح تقدیر به جناب آقای عیسی گرجی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان از تلاش های شبانه روزی و ی و همکاران کانون استان که با برنامه ریزی و دلسوزی برای رشد و تعالی استعداد های این مرزوبوم گام بر می دارند قدر دانی کرد.