جشن روز جهانی کودک با حضور وزیر آموزش و پرورش

جشن بزرگ گرامی‌داشت روز جهانی کودک با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان در دومین روز هفته‌ی ملی کودک روز پنج‌شنبه 16 مهرماه جشن بزرگ‌داشت روز جهانی کودک هم‌زمان در تهران و تمامی مراکز استانی با حضور مسوولان کشوری و استانی ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.
دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پایتخت به کانون می‌رود تا در کنار دانش‌آموزان، اعضای مراکز کانون و خانواده‌ها ضمن حضور در جمع بچه‌ها، از نمایشگاه دست‌آوردهای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه‌ی کودکان دیدن کند.
در این مراسم، علاوه بر وزیر، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و جمعی از مسوولان فرهنگی و شهری نیز حضور دارند و به ایراد سخن می‌پردازند.
خوانش بیانیه‌ی کودکان از سوی دختر خردسال عضو کانون آذربایجان غربی بخش دیگر این آیین خواهد بود. هم‌چنین گروه تئاتر «فتیله» نیز میهمان ویژه‌ی این جشن هستند و برای بچه‌ها به اجرای نمایش می‌پردازند.
در همین روز و در دو نوبت، بهناز مهدی‌خواه نیز در سالن غدیر در همین مرکز نمایش «خیمه‌ی گل‌باقالی» را برای کودکان به روی صحنه خواهد برد که تماشای آن برای عموم کودکان و خانواده‌ها رایگان است.
هفته‌ی ملی کودک از روز چهارشنبه 15 مهرماه با حرکت قطار کودکی از تهران به مقصد البرز با حضور جمعی از کودکان و هنرمندان تلویزیونی و نویسندگان این حوزه کار خود را آغاز کرد.
این هفته با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» هرروز به یک موضوع ویژه اختصاص دارد که روز دوم به نام «کودک، هنر و میراث فرهنگی» اختصاص دارد و برنامه‌های سازمان‌ها و نهادها حول محور این موضوع طراحی شده است.
اجرای فراخوان جمع‌آوری کتاب‌ها و وسایل کمک‌آموزشی برای راه‌اندازی و تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس روستایی از دیگر بخش‌های این هفته در تهران اعلام شده است.