کودکان آذربایجان شرقی سفیران مبارزه با مواد مخدر می‌شوند

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان کانون پرورش فکری و ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، کودکان و نوجوانان سفیران مبارزه با مواد مخدر می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سردار محمدعلی نصرتی رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با حضور در کانون، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان و آماده سازی آنان برای مقابله با تهاجم دشمنان را از اولویت‌های اصلی، عنوان کرد.
وی با بیان این‌که فضاهای مجازی محیط خطرناکی برای کودکان و نوجوانان است، افزود: با برنامه‌های فکورانه و خلاقانه، بی‌گمان می‌توان در پرورش انسان‌هایی توان‌مند، مسوول و متعهد برای آینده جامعه اسلامی تلاش کرد.
در این دیدار که در کانون آذربایجان شرقی انجام شد سردار نصرتی ضمن تقدیر از تلاش‌های کانون در تربیت فکر و اندیشه آینده‌سازان میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی و به ویژه کودکان و نوجوانان هستند.
وی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان هدف هجوم دشمنان هستند، تصریح کرد: باید این قشر مهم جامعه را در برابر این هجمه‌ها مصون نگه داریم و کانون در این عرصه نقش مهمی بر عهده دارد.
نصرتی خواستار تداوم این جلسه‌ها و نیز نشست‌های کارشناسی برای عملیاتی کردن مصوبات و نتایج این نشست‌ها شد و در عین حال تصریح کرد، تلاش برای حفظ و حراست از کودکان و نوجوانان واجد ارزش‌ است.
در این دیدار سرپرست کانون آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون، استفاده از آموزش غیرمستقیم برای انتقال مفاهیم تربیتی را شیوه‌ای کارآمد برای کودکان و نوجوانان دانست و بر آمادگی این اداره کل برای همکاری مشترک در جهت اهداف کانون، تاکید کرد.
هادی یوسف‌زاده، معرفی سفیران مبارزه با مواد مخدر، تولید انیمیشن، تشکیل کارگاه‌های وبلاگ‌نویسی و اجرای مسابقه‌های ویژه هنری و ادبی و نیز اجرای برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان بدسرپرست را از جمله برنامه‌هایی دانست که می‌توان برگزار کرد.