کد خبر: 246640
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
بازدید 1492
نشست هماهنگی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در استان گیلان

نشست هماهنگی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل استانداری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست به منظور تعامل افزون‌تر و انسجام بخشی به برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک صورت گرفت که با شعار « دنیا با لبخند کودکان زیباست »، از پانزدهم تا بیست و یکم مهر ماه 1394 برگزارمی شود.
یونس رنجکش، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به اهمیت ‌فعالیت‌های کودک محور، از رویکرد مسوولان برای حرکت در جهت تولید نشاط اجتماعی سخن گفت و افزود: تا رویکرد اجتماعی اصلاح نشود، نمی توانیم جامعه‌ی سالمی داشته باشیم .
وی توجه‌ به کودکان ونوجوانان را از اولویت‌های مسوولان دانست و از تجمیع امکانات و قابلیت‌های نهادها و دستگاه‌های استان برای  ارایه‌ی برنامه‌های هدفمند و شاد به فرزندان ایران اسلامی استقبال کرد .
علی پورحسن مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری که در جهت کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان انجام می گیرد، بر‌لزوم هم‌دلی و همکاری تمامی فعالان حوزه‌ی کودک تاکید کرد.
پورحسن در ادامه با تشریح اهداف ‌و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در هفته‌ی ملی کودک خاطرنشان کرد: توجه ‌به کودک محدود به این‌هفته نیست و احترام به‌کودک و حمایت‌های معنوی از آینده‌سازان می بایست ادامه یابد.
مدیر کل کانون گیلان فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد و بالندگی کودکان را از اهم اهداف خواند و اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های همسو راخواستار شد.
بر همین اساس مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان نیز ضمن تشریح برنامه‌های پیشنهاد‌ی، از نقاط مشترک فعالیت‌های خود با کانون سخن گفتتد و از تعامل و همکاری در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک استقبال کردند.
شایان ذکر است در این نشست که 30 شهریور 1394 برگزار شد، 17 سازمان و اداره کل فعال در حوزه‌ی کودک حضور داشتند.