شعرخوانی و داستان‌خوانی در قطار کودکی

«قطار کودکی» با حضور ۲۲۰ از کودکان و نوجوانان، در کنار جمعی از پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری این گروه سنی صبح روز ۱۵ مهر از راه‌آهن تهران به مقصد استان البرز حرکت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با حرکت قطار کودکی بین دو استان در یک سفر نیم‌روزه‌ی گروهی، هفته‌ی ملی کودک رسما برنامه‌هایش آغاز شد.
۱۵۰ عضو کتاب‌خانه‌های کانون به همراه ۷۰ دانش‌آموز پایه‌ی پنجم مدرسه پسرانه جلال‌آل احمد منطقه‌ی ۱۶ در این قطار در کنار افراد سرشناس حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، ضمن شعر و داستان‌خوانی اوقات خوشی را در نخستین روز هفته‌ی ملی کودک در ایران برای خود رقم زدند.
در این مسافرت نیم‌روزه، کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با برخی از چهره‌های ادبیات خود، به پرسش و پاسخ با آن‌ها پرداختند و چهره‌های نام‌دار ادبیات کودکان و نوجوانان لذت حاصل از خوانش یا سرایش برخی از متن‌هایشان را در فضایی گرم و صمیمی با بچه‌ها تجربه کردند.
مصطفی رحماندوست با شعر «صد دانه یاقوت»، محمدرضا شمس با کتاب تازه منتشره‌ی خود با عنوان «ل بازیگوش»، جعفر ابراهیمی با مجموعه اشعار «چیستم من؟» و فرهاد حسن‌زاده با کتاب «باد و دوچرخه سوار» در این سفر در کنار کودکان و نوجوانان به ترسیم اوقاتی مفرح برای آنان پرداختند.
نورا حق‌پرست مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در این سفر نیم‌روزه، کودکی را بهار زندگی خواند که کیفیت تربیت و پرورش آن در چگونگی تکامل انسان‌های نسل‌های بعد تاثیر می‌گذارد.
وی گفت: کودکی بهار زندگی است و کودکان دانه‌گل‌هایی هستند که برای رشد خود نیازمند شرایط و امکانات خاصی‌اند. آرامش، محبت و عشق‌ورزی برخی از این نیازهاست.
او تصریح کرد که در هفته‌ی ملی کودک تمام تلاش ما به عنوان بخشی از متولیان کودکان و نوجوانان این است که توجه جامعه و آحاد مختلف آن را به کودکان و اهمیت دوران کودکی جلب کنیم. البته فعالیت‌ها در این زمینه نباید به این هفته خلاصه شود و حضور ما در چنین فضایی خود شاهد این ادعاست.