ضرورت حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی از کانون

مدیرعامل در نشست شورای اداری استانداری گلستان بر ضرورت همکاری و حمایت همه‌جانبه نهادها و دستگاه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی استان‌ها از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که روز 25 آذر 94 با حضور مدیران و مسوولان تمامی سازمان‌ها و نهادهای سیاست‌گذاری و اجرایی استان گلستان در استانداری گرگان برگزار شد علیرضا حاجیان‌زاده گزارش جامعی از تاریخچه، ساختار اداری، تولیدات، جایگاه فرهنگی و ماموریت سازمانی کانون ارایه کرد.
مدیرعامل با اشاره به تجربه‌ی 50 ساله کانون گفت: جایگاه و ماموریت سازمانی این مجموعه، پرورش قدرت تفکر، شکوفایی استعدادها، ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه‌ی سواد خواندن و توان‌مند کردن حوزه کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان برخی شاخص‌های اصلی کانون افزود برنامه‌ریزی برای اوقاعت فراغت بچه‌ها، حضور داوطلبانه به خاطر جذابیت‌ فعالیت‌ها، اعتماد خانواده‌ها، بهره‌گیری از کارشناسان و مربیان توان‌مند و متخصص، ورویکرد تربیت دینی و اخلاقی در شالوده‌ی فعالیت‌ها و نگاه بلند‌مدت و کادرسازی متناسب با سلیقه و علاقه‌مندی مخاطبان از ویژگی‌های این مجموعه‌ی فرهنگی است.
حاجیان‌زاده هم‌چنین در ادامه به مطالبات مقام معظم رهبری از کانون اشاره کرد و یادآور شد: ایشان چند سال پیش در دیدار با مسوولان وقت کانون انتظارات خود را در چهار محور توجه به توسعه‌ی تولیدات فرهنگی، افزایش گستره‌ی مخاطبان برای بهره‌مندی تمام کودکان و نوجوانان از فعالیت‌ها و محصولات کانون، ایجاد زمینه‌ی لازم برای گردهم‌آمدن هنرمندان جوان و شایسته در کانون و معرفی بیشتر تولیدات و فعالیت‌های این مجموعه بیان و بر اهمیت آن تاکید کرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام از کانون و با توجه به توان تخصصی بالای کارشناسان و مربیان این مجموعه در حوزه فعالیت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، انتظار داریم تمامی نهادها و دستگاه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی در کشور و استان‌ها برای رفع محدودیت منابع مالی و کمبود نیروی انسانی همه‌جانبه از کانون حمایت کنند.