مدیرعامل کانون از دست‌آوردهای حقوق کودک در ایران دفاع کرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مقر سازمان ملل در ژنو ضمن ارایه گزارش ادواری جمهوری اسلامی ایران، از دست‌آوردهای حقوق کودک در کشور دفاع کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده روز 21 دی در اولین نشست اجلاس بین‌المللی حقوق کودک در مقر سازمان ملل گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ایران ارایه کرد.
وی گفت: توسعه‌ی مراکز فراگیر آموزشی و فرهنگی‌هنری و پوشش تحصیلی و تربیتی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی و...) از جمله برنامه‌های نظام آموزش و پرورش ایران برای تحقق عدالت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است.
عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان با رویکرد تقویت تفکر، رشد استعداد و خلاقیت‌های علمی و فرهنگی‌هنری را از دیگر فعالیت‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش کشور به منظور توجه بیشتر به حقوق کودکان عنوان کرد.
حاجیان‌زاده هم‌چنین یادآور شد: در ایران علاوه بر مدارس روستایی که در حوزه آموزش رسمی کشور فعالیت می‌کند مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در قالب کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری با مراجعه به دورترین نقاط روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ شهرها به ارایه خدمات فرهنگی‌ برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.
گفتنی است مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش به همراه نمایندگانی از معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه، سازمان بهزیستی و قوه قضائیه به عنوان هیات ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بین‌المللی حقوق کودک در مقرسازمان ملل در ژنو سویس حضور دارند.
این هیات که در بدو ورود مورد استقبال مسوولان دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر قرار گرفتند به مدت دو روز با حضور در کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد درباره موضوع‌های مرتبط با حقوق کودک در ایران سخنرانی ‌می‌کنند.
اجلاس بین‌المللی حقوق کودک با حضور کشورهای عضو کنوانسیون حقوق کودک صبح روز 21 دی در شهر ژنو کشور سوییس آغاز شده است.