طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌ها را کشوری کنید

فرهاد حسن‌زاده گفت: دامنه‌ی طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌های کودک باید به سراسر کشور کشیده شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نویسنده شاخص حوزه کودک و نوجوان با حضور در ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش»، در غرفه طرح «دوباره میخوانم» حضور یافت و تعدادی از کتاب‌های خود را به بیمارستان‌های کشور اهدا کرد.
خالق «رمان هستی» در این غرفه ضمن امضای برخی از کتاب‌های خود و آرزوی سلامتی برای کودکان بیمار، از رسانه‌های جمعی خواست به اجرای طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌ها دامن بزنند و حساسیت جامعه را نسبت به این امر مهم برانگیزند.
به گفته‌ی خالق داستان‌های «کوتی کوتی»، دامنه این طرح نباید به تهران یا برخی از موسسه‌ها و بیمارستان‌ها مشهور محدود شود چرا‌که در بسیاری از این مراکز در سطح کشور چنین اتفاقی نمی‌افتد.
وی هر اقدامی را برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی خوب و شایسته عنوان کرد و افزود: زمانی که من ده ساله بودم به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شدم و روزهای خیلی سختی را طی می‌کردم فکر می‌کنم بچه‌ها برای این‌که دردشان را فراموش کنند نیاز دارند وارد دنیای دیگری بشوند و به نظر من هیچ چیز به اندازه کتاب و قصه‌خوانی برای آن‌ها مفید نیست.
حسن‌زاده ادامه داد: اهدای کتاب به بیمارستان‌ها باعث می‌شود که بچه‌ها شرایط سخت را پشت سر بگذارند و در عین حال جامعه را به سمت هدیه ‌دادن کتاب سوق می‌دهیم برخی از مردم نذر می‌کنند تا کتاب هدیه بدهند.
نویسنده رمان «زیبا صدایم‌کن» معتقد است اگر نذر را به سمت نذر فرهنگی بیاوریم و مردم کتاب هدیه بدهند، بخشی از نیازهای جامعه برطرف می‌شود. اگرچه کتاب باید مثل سایر کالاها خریداری و خوانده بشود اما گاهی لازم است که جریان‌هایی برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب ایجاد کنیم.
وی اطلاع‌رسانی چنین کارزارهایی را برای مطلع شدن مردم و البته همکاری نویسنده‌ها و ناشران برای برقراری ارتباط با مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: من به عنوان نویسنده کارم فقط نوشتن نیست بخشی از وظایف اجتماعی ما شرکت در کارهای فرهنگی است.
غرفه طرح «دوباره میخوانم» در ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» کانون تا روز 4 تیر 1395 از ساعت 19 تا 23 پذیرای علاقه‌مندانی است که مایل‌اند کتاب‌های خود را به بیمارستان‌های کودک اهدا کنند.
این ویژه‌برنامه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برپا شده است.
در عین‌حال کانون علاوه بر تهران در دیگر مراکز خود در سراسر کشور نیز آماده دریافت این کتاب‌هاست.