کتاب، کودکان بیمار را ساعت‌ها سرگرم می‌کند

اگر یک کتاب بتواند کودکی بیمار را ساعت‌ها سرگرم کند باید ببینیم یک کتاب‌خانه چه قدر می‌تواند بر روحیه این بچه‌ها تاثیر بگذارد؟

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هما رستمی تصویر کتاب‌های کودک و نوجوان که در غرفه گروه «سلامت و هنر» در ویژه‌برنامه مهمانی مهر و نیایش کانون حضور یافته‌بود، ضمن بیان دیدگاه‌هایش تعدادی از کتاب‌های خود را به طرح «دوباره‌می‌خوانم» برای ساخت و تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌های کودک اهدا کرد.
وی اجرای این طرح را کاری پسندیده‌ دانست و افزود: به واقع، درصد افراد کتاب‌خوان در کشور ما خیلی پایین است، از سوی دیگر کتاب‌ها هم بسیار گران شده است به همین دلیل شاید خانواده‌ها نتوانند برای بچه‌های علاقه‌مندشان کتاب تهیه کنند اگر این نوع فعالیت‌ها انجام شود بچه‌ها با خیال راحت قصه‌ و تصویری را که دوست دارند در دست می‌گیرند و ورق می‌زنند و مطالعه می‌کنند این کارِ خیلی خوب، درعین حال بچه‌ها را به مطالعه تشویق می‌کند.
رستمی در عین حال نیاز کودکان بیمار به توجه را بیش از دیگر هم‌سالان آن ها دانست و گفت: کودکان بیمار بیشتر از دیگر بچه‌ها  دل‌شان می‌خواهد در محل توجه باشند و هدیه‌ای برای‌شان تهیه شود. هر وقت هم که به دلیل بیماری سرحال نیستند و بهانه می‌گیرند به دنبال سرگرمی می‌گردند که دست‌شان بگیرند و حوصله‌شان سر نرود. به هر حال یک کتاب می‌تواند آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم کند.
این تصویرگر در همین حال بیان کرد: ایجاد چنین فرصت‌هایی برای کتاب‌خوانی کودکان بیمار شاید باعث گذران راحت‌تر دوره بیماری شود و از طرفی ممکن است این کودک با یادگیری مطالب و آموزه‌های اثر در آینده به یک نویسنده تبدیل شود.
رستمی تبلیغ اهدای کتاب در جمع های خانوادگی را شیوه‌ای موثر  برای گسترش این طرح در جامعه عنوان کرد.
ویژه برنامه مهمانی مهر و نیایش به مناسبت ماه مبارک رمضان تا روز 4 تیر از ساعت 19 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان است و در بخشی از آن، بازدیدکنندگان به غرفه گروه سلامت و هنر مراجعه و کتاب‌های خود را برای ساخت و تجهیز کتاب‌خانه بیمارستان‌های کشور در قالب طرح «دوباره می‌خوانم» اهدا می‌کنند.
این ویژه برنامه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برپاشده است.