همایش آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان

همایش یک‌روزه آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان با مشارکت کانون، ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان در مجتمع کانون تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این همایش که معاون تولید کانون، مشاور عالی استاندار و رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر استان، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان و اولیای تربیتی حضور داشتند، سخنرانان به بیان اهمیت آشنایی والدین با فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداختند.

هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان در این همایش با بیان اینکه امروزه حضور کودکان و نوجوانان در فضاهای مجازی یکی از چالش‌های مهم خانواده‌هاست به آسیب‌های فکری، جسمی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از این موضوع اشاره کرد و افزود: نظارت بر فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی موضوعی است که نمی‌توان منکر اهمیت آن شد.

وی در عین حال تأکید کرد کانون به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان بر اساس وظایف ذاتی خود، نقش مهمی در این عرصه خطیر دارد.

یوسف‌زاده با تاکید بر همکاری و تماس با نهادها و سازمان‌ها تصریح کرد خوشبختانه کانون استان آذربایجان شرقی همکاری بسیار خوبی با برخی از نهاد‌ها و دستگاه‌ها از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر استان دارد و برنامه‌های متعدد و متنوعی نیز در این راستا برای سال 95 پیش‌بینی کرده است.

وی همچنین بر آمادگی کانون استان برای تولیدات فاخر و تأثیرگذار در موضوعات مرتبط با پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب‌ نمایش‌ عروسکی، سرود، انیمیشن، و کتاب تأکید کرد.

در این همایش سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتای استان نیز در سخنانی به تبیین آسیب‌ها و خطرات ناشی از نا آشنایی والدین با فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی پرداخت.

وی نظارت بر فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در فضاهای مجازی توسط والدین را مورد تاکید قرار داد و با بیان برخی مصادیق، عوارض و چالش‌های پیش‌رو در این عرصه را تشریح کرد.

سرهنگ محمودی همچنین به سوالات خانواده‌های شرکت کننده در این همایش در خصوص موضوع همایش پاسخ داد.

معاون تولید کانون و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

همایش یک روزه آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان، با همکاری کانون و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان دهم تیر ماه با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌ها در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز برگزار شد.

گزارش تصویری این همایش را اینجا مشاهده فرمایید.