وظیفه والدین در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی بسیار مهم است

سردار محمد‌علی نصرتی مشاور عالی استاندار و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در همایش آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی بر نقش والدین در این عرصه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی سردار نصرتی با بیان اینکه حضور در فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: باید تهدیدها و فرصت‌ها را بشناسیم و تمهیدات را برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان و دیگر اقشار جامعه از فرصت‌ها و پتانسیل‌های فضای مجازی اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه والدین در این عرصه بسیار مهم است تأکید کرد: دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی از ایرانی اسلامی به سمت زندگی غربی است و در این راه از پتانسیل فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

سردار نصرتی در عین حال افزود: کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور نباید دچار آسیب‌های فضای مجازی شوند و این موضوع ضرورتی انکار ناپذیر است.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشکر از کانون استان در برگزاری این همایش تأکید کرد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه امر بسیار مهمی است چرا که در خصوص فضای مجازی و آسیب‌های آن به نسل امروز در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم و رسالت خطیری بر دوش همه ما به ویژه نهاد‌های فرهنگی است.

وی با برشمردن برخی از آسیب‌های حضور در فضاهای مجازی به ویژه برای خانواده‌ها و فرزندان آنان تاکید کرد جنگ نرم دشمن بیشتر از طریق این فضاها و شبکه های اجتماعی صورت می‌گیرد.

همایش یک‌روزه آسیب‌ّهای فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در تاریخ دهم تیرماه در مجتمع کانون تبریز با حضور مسئولان استانی و خانواده‌ها برگزار شد.

 

گزارش تصویری این هماش را اینجا مشاده فرمایید.