معرفی نامزدهای بخش «سرمقاله، مقاله و یادداشت» جشنواره مطبوعات کودک

هیئت داوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، نامزدهای بخش «سرمقاله، مقاله و یادداشت» را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بخش سرمقاله کودک و نوجوان 317 اثر مورد ارزیابی هیئت داوران این جشنواره قرار گرفت.
از این میان، در بخش سرمقاله کودک، شهرام شفیعی با اثر «از گل بیاموزیم» از رشد دانش‌آموز، مرجان فولادوند با اثر «یه کمی دیوانه‌بازی!!» از نشریه همشهری بچه‌ها و زهره پریرخ با اثر «سلام» از نشریه کوشش معرفی شدند.
همچنین در بخش سرمقاله نوجوان،‌ حبیب یوسف‌زاده با اثر «ماه غریب» و حسین فتاحی با اثر «خوشبخت‌ترین گل دنیا» هر دو از نشریه کیهان بچه‌ها و حبیب یوسف‌زاده با اثر «یک لیوان تصمیم خنک» از نشریه رشد جوان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه اعلام شدند.
بر همین اساس، هیئت داوری بخش مقاله کودک و نوجوان 226 اثر را بررسی کرد و در رده کودک، مرتضی دانشمند با اثر «به این ها نزدیک نشوید» و طاهره ایبد با اثر «دلقک دریایی» هر دو از نشریه پوپک، اعظم اسلامی و شایان بهنوا با اثر «من ربات هستم» از نشریه رشد دانش‌آموز و زهره پریرخ با اثر «غدیرخم» از نشریه کوشش نامزد دریافت جایزه شدند.
در عین حال، مهدیس حسینی با اثر «فرار از امن‌ترین جای دنیا» و پروانه پارسا با اثر «حاشیه‌های یک تور مسافرتی» هر دو از نشریه سلام بچه‌ها و سارا فرهمند با اثر «وجدان‌های عصبانی» از نشریه نیکمت شاگردها در بخش مقاله رده نوجوان عنوان نامزد دریافت جایزه این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
هیئت داوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات در بخش «یادداشت» کودک و نوجوان نیز از میان 515 اثر ارسالی، 6 اثر را نامزد دریافت جایزه اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، زهرا سارانی با اثر «بسیج مدرسه عشق است» از نشریه کودک مسلمان بلوچ، علیرضا متولی با اثر «دوست خوب» از نشریه رشد نوآموز و محمدرضا میرزایی با اثر «دروغ گفتن» از نشریه امیدان در بخش یادداشت کودک به عنوان نامزد انتخاب شدند.
هیات داوران همچنین در بخش یادداشت نوجوان، بهناز ضرابی‌زاده با اثر «دستم بگرفت و پا به پا برد» از نشریه کیهان بچه‌ها، یاسمن رضاییان با اثر «باید آماده سفر باشی» از نشریه دوچرخه و محمدرضا بایرامی با اثر «مثل مهی که کم‌کم انبوه می‌شود» از نشریه کیهان بچه‌ها را نامزد دریافت جایزه معرفی کردند.
آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در سال‌های 1392 و 1393 و در 10 بخش مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت.
دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در آیینی روز 28 تیر در تهران برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.