پیکر عباس کیارستمی از مقابل کانون بدرقه می‌شود

پیکر عباس کیارستمی کارگردان شهیر سینمای ایران از مقابل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدرقه می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، آیین بدرقه عباس کیارستمی ساعت 8:30  صبح روز یک‌شنبه 20 تیر آغاز خواهد شد.
‌بر اساس این خبر، از آنجایی که این هنرمند شهیر، فیلم‌های زیادی را در کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان ساخته است مراسم وداع با وی از مقابل کانون برگزار می‌شود.
بر همین اساس، پیکر این هنرمند روز جمعه 18 تیر از پاریس به تهران منتقل می‌شود و پس از بدرقه، بنا بر وصیت ایشان مراسم خاکسپاری در لواسان خواهد بود.
کیارستمی از نخستین پایه‌گذاران گونه‌ای از سینما بود که فعالان حوزه کودک از آن به نام سینمای کانون یاد می‌کنند، گونه‌ای خاطره‌انگیز و مسحور کننده که در وطن و در عرصه‌های بین‌المللی به سینمای ایران آبرو و اعتباری افزون بخشید.
از جمله فیلم‌های ساخته شده این کارگردان شهیر سینمای ایران در سال‌های فعالیت در کانون باید به آثار ماندگاری مانند «خانه دوست کجاست»، «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «مشق شب»، «تجربه»، «مسافر»، «من هم می‌تونم»، «دو راه حل برای یک مساله»، «لباسی برای عروسی»، «همسرایان»، «اولی‌ها»، «با ترتیب و بدون ترتیب» و « زندگی و دیگر هیچ» اشاره کرد.
کیارستمی در عین حال نگارش و تصویرگری برخی از کتاب‌های کانون مانند «رنگ‌ها»، «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید» و «داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز» را بر عهده داشته است.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب واقع شده است.
قرار است بسیاری از پیشکسوتان و دوستان عباس کیارستمی که سال‌ها افتخار همکاری با این هنرمند برجسته سینمای ایران را در کانون داشته‌اند، در این آیین حضور یابند.