مدیرکل کانون خراسان جنوبی با خانواده شهید مساح دیدار کرد

به مناسبت هفته ملی کودک، مدیرکل و تعدادی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با خانواده شهید مساح دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هفته ملی کودک بهانه‌ای شد تا دوباره به دست‌بوسی مادر شهیدی برویم که سال‌هاست با بوی چفیه و چند یادگاری دیگر از فرزند شهیدش روزگار می‌گذراند و البته راضی است به راهی که فرزندش در آن قدم نهاده است.
مدیرکل و تعدادی از کارکنان اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این هفته به دیدار خانواده شهید حمید مساح رفتند.
مادر از فرزند شهیدش ‌گفت: حمیدرضا از دانش‌آموزان ممتاز مدرسه بود و همراه پسرخاله شهیدش علی شبانی پس از طی دوره‌های آموزشی در بجنورد به جبهه رفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
مادر شهید حمیدرضا مساح ادامه داد: او وقتی تنها 16 سال داشت و دانش‌آموز اول دبیرستان بود به جبهه رفت و در 23 اسفند سال 1363 در عملیات بدر شهید شد.
مادر شهید برخی از وسایل شخصی حمیدرضا هم‌چون قرآن، چفیه، ساعت و عینک شهید را که به یادگار نگه‌داشته بود، به میان جمع آورد و خاطرات وی را دوباره زنده کرد تا یادمان نرود که شهدا رفتند تا ما در سایه امنیت و اقتدار جاودانه بمانیم.
طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تجلیل از مقام شامخ مادران شهید، گفت: حضرت زینب(س) نمونه صبر، استقامت و شکیبایی است که توانست در برابر همه مصیبت ها و سختی های دوران زندگی خود صبر و ایستادگی کند.
 حمیدی در ادامه گفت: در عصر امروز نیز مادران شهید نمونه های ارزشمند صبر و استقامت هستند، زیرا زینب وار صبوری کردند و درس استقامت را به دیگران زنان ایران آسلامی آموختند.
وی تأکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که کودکان و نوجوانان با خانواده معظم شهدا بیشتر دیدار داشته باشند و با اندیشه‌های فکری شهدا بیشتر آشنا شوند.
گفتنی است: شهید مساح در وصیت نامه خود به همه اقشار مختلف از جمله بازاریان، کشاورزان و محصلین توصیه‌هایی کرده است اما در بخش‌هایی خطاب به محصلین و دانش‌آموزان این گونه درخواست داشته است که، ای محصلین آن قدر به علم خود بیافزایید که سلاح‌های مدرن دشمن دیگر کارایی نداشته باشد.