کد خبر: 265249
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
برگزاری کارگاه‌های انیمیشن در مجتع کانون تبریز

کارگاه انمیشن در مجتمع کانون تبریز با حضور کودکان و نوجوانان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آذربایجان شرقی مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز، هر هفته کارگاه فیلم و انیمیشن را با حضور اعضای علاقه‌مند برگزار می‌کند. این کارگاه  با هدف آموزش و انتقال اطلاعات و دانش به اعضا، همچنین شناسایی استعدادهای تازه در تولید انیمیشن، برگزار می‌شود. هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان ضمن بیان این مطلب، تولید انیمیشن در کنار آموزش مفاهیم اولیه را یکی از اهداف این کارگاه دانست. پخش فیلم و انیمیشن، تحلیل و واکاوی آثار اعضا از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه است.

تاکنون آثار متعددی در کارگاه انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مرحله تولید رسیده است و انیمیشن ویژه برنامه اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان که در تبریز برگزار شد از جمله آثار این کارگاه است. انیمیشن دیگری با عنوان «وقت نماز» در این کارگاه به مرحله پیش تولید رسیده است. شرکت در جشنواره پویانمایی رضوی یکی دیگر از اهداف این کارگاه عنوان شده است. آیین‌های بومی زیارت از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه با نوجوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته‌است.

در کنار این کارگاه‌های تخصصی، جلسات آموزش مفاهیم مقدماتی انیمیشن نیز برای اعضای کودک و نوجوان برپاست. این کارگاه  در مجتمع کانون تبریز  توسط سمیه خسروشاهی مربی انیمیشن مجتمع تبریز برگزار می‌شود.

فعالیت پویانمایی در کانون از جمله فعالیت‌های جذاب و پرمخاطب هنری است و در این راستا جشنواره‌های دوسالانه بین‌المللی پویانمایی ایران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌گردد.