صداگذاری پویانمایی با ظرافت انجام شود

شهامت، صداگذاری آثار پویانمایی را در جذب مخاطب، موثر دانست و گفت: صداگذاری و صدابرداری در آثار پویانمایی باید با دقت انجام شود.

بهروز شهامت، صدابردار و صداگذار در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اشاره به اهمیت صداگذاری آثار انیمیشن، اظهار کرد: برای صداگذاری و صدابرداری آثار پویانمایی باید ظرافت و دقت بیشتری به خرج دهیم. به عنوان مثال، کار در فیلم‌های سینمایی مانند مسگری است اما کار در زمینه فیلم‌های پویانمایی شبیه خاتم کاری و مینیاتور.
شهامت درباره علاقه‌اش به صداگذاری انیمیشن چنین توصیف کرد: وقتی پای عشق و علاقه در میان باشد، کار لذت‌بخش می‌شود. هر کاری که در زمینه پویانمایی انجام می‌دهم، انگار تازه متولد شده‌ام.
او افزود: امسال صداگذاری و صدابرداری چند کار از جمله «آدم خانگی» به کارگردانی مرضیه ابرار، «لایت ساید» سیدمسلم طباطبایی، «مثل یک پروانه روی قلب» از سارا خلیل‌زاده و «بدو رستم بدو» به کارگردانی حسین ملایمی، یک کار دیگر با تکنیک شن به نام «دارزا» به کارگردانی ایرج محمدی‌رزینی، «ترن» به کارگردانی مهدی مطوری و یک کار استاپ موشن به نام «سوزنبان» از مهدی خرمیان را انجام داده‌ام.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.