راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات کانون تا پایان سال جاری

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه‌اندازی سامانه‌ی فروش اینترنتی کتاب و سایر محصولات فرهنگی این مجموعه تا پایان سال 96 خبر داد.

به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در آیین رونمایی از 40 عنوان نوشت‌افزار ایرانی‌ اسلامی  تولید شده در کانون با اعلام این خبر گفت: امسال پنجمین سال تولید نوشت‌افزار و دفترهای با نماد ایرانی اسلامی با طرح‌های متنوع در کانون پرورش فکری است که این تولیدات در بیش از 300 فروشگاه عرضه‌ی محصولات کانون، نمایشگاه‌های عرضه‌ی ‌مستقیم نوشت‌افزارها و نمایشگاه‌های مدارس در سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرار دارد.
واحدی با اشاره به تولید این نوشت‌افزارها در هشت بخش مختلف افزود: تاکید بر ابعاد فرهنگی، آموزشی و تربیتی با محوریت مهارت‌آموزی و تولید بومی از جمله ویژگی‌های نوشت‌افزارهای تازه تولید شده کانون است که هم از نظر جلوه‌های بصری چشم‌نوازند و هم به جنبه یادگیری توجه شده است.
وی با بیان این‌که توجه به جنبه‌های مهارتی کودکان و نوجوانان به عنوان بخشی از این مجموعه اضافه کرد: کودکان در زندگی پیچیده‌ی امروزی نیازمند فراگیری و آموزش‌هایی در زمینه‌ مهارت‌های مختلف از قبیل: مهارت برقراری ارتباط با محیط اجتماعی و دیگران، خواندن، تفکر، حل مساله و... هستند که در این بخش تلاش شده برخی از این آموزش‌ها به شکل غیر مستقیم به بچه‌ها ارایه شود.
محیط زیست و مراقبت از آن موضوع دوم در تولید نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی است که معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در مورد این بخش اظهار داشت: نگرانی از تخریب محیط زیست بواسطه عوامل انسانی و مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های فرهنگی برای حفاظت از جنگل‌ها، عدم آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، هوا، حفاظت از گونه‌های جانوری در حال انقراض و... از موضوع‌های مهم امروز جامعه است که در این حوزه نیز تلاش کردیم آموزش‌هایی را برای مسوولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان نسبت به آینده کشور ارایه کنیم.
وی آگاه‌سازی بچه‌ها از میراث‌های فرهنگی ملموس و ناملموس کشور و آشنایی آن‌ها با تاریخ کهن سرزمین ایران و فرهنگ اجتماعی کشور را موضوع سومی عنوان کرد که در تولید نوشت‌افزارهای ایرانی – اسلامی کانون با نگاه تقویت هویت ملی به آن پرداخته شده است.
آشنایی با مفاهیم دینی با عنوان «گنبد مینا» چهارمین موضوعی است که واحدی در این‌باره گفت: همواره  شاهد بوده‌ایم که با استفاده از شیوه‌های آموزش‌ غیرمستقیم بهتر می‌توان مفاهیم را به کودکان و نوجوانان یاد داد بر همین اساس تلاش شده تا در هریک از دفترهایی که در این بخش تولید شده یکی از مهارت‌های دینی به مخاطبان یادآوری شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نشاط و تندرستی را موضوع پنجم در این زمینه عنوان کرد و افزود: در این بخش تلاش شده با استفاده از تصویرسازی‌های مناسب، مفاهیم کاربردی در حوزه‌ی بهداشتی و سلامتی با زبان طنز به بچه‌ها گفته شود تا اثربخشی بهتری داشته باشد.
وی ادامه داد: «رویش دوباره» عنوان بخشی است که به تصویر کتاب‌های کانون که در بازار نشر با اقبال عمومی روبه‌رو بوده اختصاص یافته است.
واحدی بخش «رنگین کمان» را موضوع تولید دفترهای نقاشی دانست که در این بخش تلاش شده با استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب برای کودکان، این دفترها تولید شود.
وی هم‌چنین تولید دفترهای ساده برای مخاطبان سطوح تحصیلی بالاتر را بخش پایانی در پنجمین دوره از تولید نوشت‌افزارهای ایرانی – اسلامی عنوان کرد که برای سایر سلیقه‌ها تولید شده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی، شاهد تولیدات بیشتری در این حوزه‌ها باشیم و زمینه دسترسی بیشتر مخاطبان به آن‌ها را فراهم کنیم.
آیین رونمایی از 40 عنوان نوشت‌افزار جدید کانون روز 12 شهریور 96 با حضور مسوولان کانون و خبرنگاران رسانه‌های جمعی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.