جلسه هماهنگی برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک استان اصفهان

هرساله هفته ملی و روز جهانی کودک از 15 الی 21 مهرماه همراه با برنامه های متنوع و جذاب در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مدیر کل کانون در جلسه هماهنگی هفته ملی و روزجهانی کودک گفت:با توجه به تقارن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و هفته ملی کودک برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی با هدف نهادینه کردن مفاهیم انسان ساز عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

مهدی قربانی ادامه داد: شعار امسال هفته ملی کودک "هر کودک نشانی خداست" در نظر گرفته شده است که این شعار با حضور نمایندگانی از سایر سازمان ها تعیین گردیده است.

وی جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت کودکی و نیازها و خواسته های کودکان، هم افزایی فعالیت های دستگاه ها و نهادهای مرتبط با کودکان و پرهیز از موازی کاری، ارتقای سطح دانش و اگاهی علاقه مندان حوزه کودک با برپایی نشست های تخصصی، معرفی کانون و ظرفیت های آن به جامعه به ویژه خانواده ها از جمله اهداف فعالیت های این هفته می باشد.

مدیرکل افزود:کودکان و نوجوانان استان، مربیان و اولیای تربیتی و سایر فعالان حوزه کودک از جمله مخاطبان برنامه های هفته ملی کوذک در اصفهان می باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر سازمان ها، ویژه برنامه های این هفته که با رویکرد آموزه های عاشورا برگزار می گردد بتواند در آشنایی کودکان با فرهنگ دینی موثر باشد.

در ادامه کارشناسان فرهنگی،هنری و ادبی برنامه های متنوعی که برای هفته ملی و روز جهانی کودک را پیش بینی کرده اند بیان نموده و مورد هم فکری قرار گرفت.

گفتنی است شورای برنامه ‌ریزی هفته‌ ی ملی و روزجهانی کودک سال 1396 عنوان روزها و محور فعالیت‌های این هفته را تعیین کرد که بر اساس نظر این شورا شنبه 15 مهر 96 که مصادف است با 16 محرم سال1439 هجری قمری، با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام ‌گذاری شده است.

هم‌چنین از سوی این شورای برنامه‌ریزی هفته ‌ملی کودک روز 16 مهر هم‌ زمان با روز جهانی کودک با عنوان «کودک در پناه خانواده» نام‌ گذاری شد.

بر همین اساس روزهای 17 تا 19 مهر نیز به ترتیب با عنوان‌ های «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک سلامت و ایمنی» و «کودک و فن ‌آوری‌های نوین» نام‌گذاری شد.

«کودک، کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» نیز دو عنوانی است که برای روزهای 20 و 21 مهر از سوی شورای برنامه‌ریزی هفته‌ملی کودک تعیین شد.

گفتنی‌ است هفته ملی و روز جهانی کودک امسال طی روزهای 15 تا 21 مهر در سراسر ایران از سوی نهادها و سازمان‌ های مختلف و در چارچوب برنامه‌ های ملی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =