کانون پرورش فکری مقدس‌ترین و فنی‌ترین عرصه برای فعالیت است

نماینده‌ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ارتباط گیری و آموزش به کودکان و نوجوانان را مقدس‌ترین و فنی‌ترین عرصه‌ی فعالیت در کانون دانست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با نماینده‌ی ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه‌ی زاهدان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کانون گفت: کار کردن با کودک و نوجوان شاید به ظاهر در میان بسیاری از افراد دارای اهمیت نباشد اما در حقیقت و باطن، مهمترین جلوه‌گاه هنر آدمی است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر در اهمیت دانش از کودکی تا پایان عمر عنوان کرد: در واقع اساس کار یادگیری در کودکی است زیرا ریشه‌ی بسیاری از هنرها و فعالیت‌ها در دوران کودکی جان می‌گیرد و در دوران بزرگسالی قوی می‌شود.

وی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود افزود: درخت اگر در دوران نهالی مورد توجه قرار گیرد و اصول پرورش علمی در مراحل رشد آن رعایت شود بی گمان درخت تناوری خواهد شد و با توجه به این تمثیل می‌توان نقاط مشترکی بین انسان و درخت یافت که از آن جمله می‌توان به چگونگی و مقدار رسیدگی، دور نگه داشتن از آفت ها و هرس به موقع شاخ و برگ های زاید اشاره کرد.

نماینده‌ی ولی فقیه عدم رسیدگی جامع به کودکان را بزرگترین خطری دانست که متوجه یک جامعه است و در توضیح آن عنوان کرد: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت به درستی صورت نگیرد و یا بچه‌ها اعتماد به نفس نداشته باشند آتش به خرمن جامعه خواهد افتاد.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در ادامه افزود: با توجه به همه‌ی این مشکلات می‌توان به اهمیت کار مربیان کانون ‌بیش از هر زمان دیگری پی برد و کانون  را مقدس ترین عرصه‌ی فعالیت دانست.

آیت‌الله سلیمانی دوران کودکی را بهترین فرصت برای مربیان دانست تا به سراغ بچه‌ها بروند و آنها را پرورش دهند. به اعتقاد وی صحبت و ارتباط با کودک و نوجوان فنی ترین و هنری ترین کاری است که ممکن است یک شخص انجام دهد.

نماینده‌ی ولی فقیه سپس به جمعیت جوان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان جوان ترین استان از نظر جمعیت است لازم است مربیان بیشتری در این زمینه کار کنند و به نسبت امکانات بیشتری هم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد سازمان های مردم نهاد نیز قویتر عمل کنند تا بتوانند در راه رسیدن به مقصد یاور کانون باشند.

قابل ذکر است در ابتدای این دیدار، مدیرکل کانون استان در سخنانی کوتاه ضمن معرفی کانون و بخشی از عملکرد آن در قالب فعالیت‌های فرهنگی،  هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای استان گفت: کانون در پی اجرای عدالت فرهنگی است و در این راه همه‌ی امکانات خود را به گرفته است.

معصومه هادی در ادامه با ارایه‌ی گزارشی از وضعیت مراکز ثابت، سیار و پستی، به تلاش‌های همکاران در این مراکز اشاره و اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در دست اقدام است، گام‌های جدیدی در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی برداشته شود.

وی در پایان توجه به نیازهای روز کودکان را یکی از رویکردهای کانون معرفی کرد و گفت: با توجه به تحولات پرشتابی که پیوسته در حال اتفاق است، آموزش مهارت‌های اجتماعی به اعضا امری ضروری است که در خلال فعالیت‌های کانون همواره به این مهم پرداخته می‌شود تا بچه‌ها با توانمندی روانی و اجتماعی مناسبی در فعالیت‌های اجتماعی حضور یابند و استعدادهای آنان شکوفا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =