واقعه عاشورا یکی از جلوه های عمل به وظیفه و تکلیف است

مدیر کل گفت: عاشورا یک حادثه نیست، بلکه یک مکتب است و درس انسانیت به تمامی بشر و تمام آن ها که می خواهند انسان باشند و انسان زندگی کنند، می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مدیر کل در جلسه شورای اداری گفت: امامان شیعه در شرایط مختلف اجتماعی طبق تکلیف عمل می کردند و در این راه هیچ چیز نمی توانست آن ها را از آن منع کند و واقعه عاشورا نیز یکی از جلوه های بارز عمل به وظیفه بود و این را امام حسین (علیه السلام) و خاندان و اصحاب او در کردار و گفتار به اثبات رساندند.

مهدی قربانی با اشاره به ریشه های واقعه کربلا افزود: عاشورا در واقع تجلی نهایت دشمنی های امویان با اهل بیت عصمت و طهارت بود که با هم دستی همه عوامل پیدا و پنهان شکل گرفت، اگر وصیت پیامبر(ص) درباره سرنوشت مسلمین پس از خودش عمل می شد و ولایت حاکمیت می یافت، آن بدعت ها، رجعت ها و شعله ور شدن آتش کینه و عداوت بازماندگان احزاب شرک و ضربه خوردگان از تیغ اسلام بروز نمی یافت، شهادت امام حسین (علیه السلام) و یارانش در عاشورا برگی دیگر از آن ستم نخستین بود، تیری که روز عاشورا بر قلب حسین (علیه السلام) نشست و خون حضرت را بر زمین ریخت، در واقع در روز سقیفه رها شده بود و در عاشورا به هدف نشست.

وی هم چنین اظهار کرد: عاشورا یک حادثه نیست، بلکه یک مکتب است، مکتبی که درس ایمان و عقیده، شهامت و شهادت، عدالت و آزادی خواهی، همّت و غیرت، جهاد و قیام، صبر و استقامت، امامت و ولایت، ایثار و رشادت و در یک کلام درس انسانیت به تمامی بشر و تمام آن ها که می خواهند انسان باشند و انسان زندگی کنند، می دهد.

مدیرکل در بخش بعدی سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از کارشناسان،مربیان و همکاران ستادی جهت انجام برنامه های تابستان گفت: امسال هم از لحاظ تعداد کارگاه ها و هم کیفیت برگزاری، برنامه های خوبی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار شد.

وی هم چنین کیفیت جشنواره قصه گویی استانی را خوب و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: تعداد قصه گویان و شرکت کنندگان در این جشنواره نشان دهنده علاقه به هنر قصه گویی در اصفهان است. قربانی گفت: 20 الی 22 آذرماه جشنواره منطقه ای قصه گویی با حضور بیش از 40 قصه گو از پنج استان به میزبانی کانون اصفهان برگزار می شود.

در این جلسه مسوولین واحدهای ستادی و کارشناسی نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف بیان کردند و در پایان از تلاش های 30 ساله احمد یوسفی همکار بازنشسته کانون با اهدای لوح سپاس مدیرعامل کانون تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =