کودکان البرزی از برنامه های متنوعی به مناسبت هفته ملی کودک استفاده خواهند کرد

در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته ملی و روزجهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، برنامه های پیش بینی شده اعلام شد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در این جلسه که اعضای کمیته هفته ملی کودک به بیان  برنامه های سازمانی خود پرداختند، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که میزبانی این جلسه را بر عهده داشت در سخنانی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی و لزوم توجه بیش از پیش به فرهنگ عاشورا ، این فرهنگ را سرمایه بی بدیلی دانست که باید در جهت شناخت و انتقال آن کوشش کرد .

محمود مروج در ادامه ضمن گرامی داشت روز جهانی و هفته ملی کودک ، تقارن این هفته با هفته نیروی انتظامی و نگاه مردم محور در این نهاد را مطرح و ضمن تبریک به این عزیزان، ابراز امیدواری کرد که بتوان همکاری های شایسته ای داشت .

این مسوول در ادامه به مفهوم "کودک " در دنیای امروز اشاره کرده  و افرود : جهانیان به دنبال آن هستند که مفهوم کودکی را غنا بخشند و افزود خوشبختانه در تعالیم اسلامی ما جایگاه ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته شده ، هم چنین  در حقوق بشر بخشی برای حقوق کودک در نظر گرفته شده که مورد تایید است وما باید همواره به برنامه های این حوزه توجه کنیم .

مدیر کل کانون استان همچنین گفت : پیچیدگی های جامعه امروز می طلبد که کودکان همیشه در اولویت باشند  و ما با تشکیل چنین جلسات و کمیته هایی به دنبال  همفکری و هم افزایی دراین حوزه هستیم .

وی در بخش بعدی سخنانش به موقعیت خاص استان البرز و ظرفیت های آن از جمله : نرخ رشد جمعیت دانش آموزی اشاره کرده و به لزوم همکاری و هماهنگی تمام متولیان و دست اندر کاران حوزه کودک اشاره کرد .

مهری فلاح ، معاون فرهنگی کانون استان نیز در سخنانی به برنامه ریزی های ویژه هفته ملی کودک اشاره کرده و گفت علاوه بر اجرای برنامه های مرکز محور ، فعالیت هایی نیز برای اجرا در سطح  استان در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به اجرای ویژه برنامه روز جهانی کودک در روز چهارشنبه 19 مهر ماه 96 در هشتگرد ، پژوهش کودکان در خصوص نمادهای عاشورایی و شاعران عاشورایی و ارایه ی بازخورد کارها در قالب نمایشگاه و اجرای فعالیت های دیگر نظیر اهدا کتاب به مناطق محروم ، عیادت از کودکان بیمار و فراخوان مسابقه عکاسی کودک از نگاه کودک اشاره کرد .

وی برنامه ریزی فعالیت ها را با توجه به توانایی های کودکان ونوجوانان و استفاده از ظرفیت های آنان دانست و گفت سعی داریم با اجرای برنامه های عضو محورف کودکان ونوجوانان را برای آینده و مسوولیت هایی که بر عهده خواهند گرفت ، تربیت کنیم .

محسن محمدی ، نماینده اداره کل امور اجتماعی، استانداری البرز در سخنانی با اشاره به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد ، خواست که علاوه بر مستمر بودن جلسات و در صورت نیاز برگزاری نشست ها در استانداری البرز،  در هفته ملی کودک ، به خصوص نگاه ویژه ای به  مناطق حاشیه نشین استان شود .

یدالله رنجبر پور نماینده معاونت اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی استان نیز پس از ارایه توضیحات کاملی در خصوص آسیب ها و مشکلات وجود ، تقارن هفته ملی کودک و نیروی انتظامی را از ظرفیت های مناسب جهت اجرای برنامه های مشترک خواند، وی همچنین با ذکر آیه ای از قرآن به بیان اهمیت "پرورش " پرداخته و آن را مقدم بر آموزش خواند و ادامه داد : اگر پرورش به نحو شایسته صورت گیرد می توانیم امیدوار باشیم که بخش عمده ای از مشکلات را در بزرگسالی این افراد، شاهد نباشیم .

وی همچنین  از کانون خواست که در معرفی مراکز مشاوره نیروی انتظامی و اجرای برنامه های مشترک در بخش های مختلف از جمله ملاقات با کودکان بیمار ، ا هم تعامل داشته باشند .

علیرضا عسگری، نماینده اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی نیز با مثمر ثمر خواندن جلسات به معرفی فعالیت  های ویژه بخش کودک در این اداره کل در حوزه نمایش پرداخت و ابراز امیدورای کرد که در حوزه ارتباط با رسانه ها و اجرای برنامه های ویژه نمایشی برای کودکان همکاری هایی صورت پذیرد.

مهناز قائم پناه که به عنوان نماینده سازمان هلال احمر ستان در این جلسه حضور داشت ، برپایی کارگاه های مختلف امداد و نجات و اجرای ویژه برنامه "دست های مهربانی" در قالب جمع آوری کتاب ،سرگرمی و اسباب بازی های کودکان و دانش آموزان و اهدای آنان به مناطق محروم را ویژه برنامه های هفته ملی این سازمان خواندو گزارشی اجمالی از فعالیت های هلال احمر در بخش کودک ونوجوان ارایه داد.

لیلا صبیری ازاداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن بیان لزوم توجه به کودکان و پیش بینی برنامه های هفته ملی کودک در مدارس با توجه به عناوین روزها، برگزاری جشنواره ها و مسابقات نقاشی ،اسباب بازی و کارگاه های تخصصی اولیا را از برنامه های پیش بینی شده خواند وافزود : برنامه متمرکز استانی آموزش و پرورش نیز به نظر آباد سپرده شده و در روز یکشنبه 16 مهر ماه 96، برگزار خواهد شد.

معصومه ابراهیمی نماینده سازمان بهزیستی نیز ضمن اشاره به برنامه ی ویژه ای که در روز سه شنبه 18 مهر ماه در سالن میلاد برگزار خواهد شد، برپایی نمایشگاه نقاشی های ویژه ماه محرم و معرفی برگزیدگان، آذین بندی مهد های کودک ، سخنرانی امام جمعه محترم در خصوص هفته ملی کودک ، انجام رایگان تست های غربالگری ،شنوایی سنجی و بینایی سنجی ، برگزاری همایش و دعوت از سخنرانان خاص با موضوع تربیت با رویکرد اسلامی، را از برنامه های ویژه بهزیستی در این هفته دانست.

مدیر کل کانون و مسوول جلسه در پایان ضمن تشکر از حضور و مشاکت تمامی اعضا ، به استفاده کانون از ظرفیت نهادهای مردم نهاد و اجرای ویژه فعالیت ها در مناطق محروم اشاره کرده و بر لزوم حمایت دستگاه های حاکمیتی با رویکرد تقویت زیر ساخت ها تاکید کرد .

ویژه برنامه های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر ماه 96 همزمان با سایر استان های کشور در البرز  با شعار ((هر کودک نشانی خداست ...))در تمامی مراکز کانون استان با توجه به نام گذاری های صورت گرفته انجام خواهد شد .

 و هر روز هفته ملی کودک با عناوینی نامگذاری شده است که شنبه ۱۵ مهر ۹۶ که مصادف است با ۱۶ محرم سال۱۴۳۹ هجری قمری، با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام دارد؛ هم‌چنین روز ۱۶ مهر هم‌زمان با روز جهانی کودک با عنوان «کودک در پناه خانواده» نام‌گذاری شده است.

روزهای ۱۷ تا ۱۹ مهر نیز به ترتیب «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک سلامت و ایمنی» و «کودک و فن‌آوری‌های نوین» نام دارد؛ «کودک، کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» نیز دو عنوانی است که برای روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر از سوی شورای  برنامه‌ریزی هفته‌ملی کودک تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =